ساعت رو نگاه میکنم و به پنگوئن میگم : حاج خانم ! برو مسواک بزن و دسشویی تو بکن چون ساعت داره نه میشه و فردا دوشنبه است و باید بری مهد . یکم دور خودش می چرخه بعد میاد جلوم و میگه :

!!!Aber zähne putzen will ich nicht

میگم : یعنی چی ؟! مگه میشه ؟! مگه نمیدونی دندوناتو مسواک نزنی چی میشه ؟! بعد دندونات خراب میشه ، سیاه میشه .. 

یکم فکر میکنه بعد میگه : 

ولی من الان Milchzahn دارم که خودشون میفتن !! بعد دوباره Wackelzahn درمیاد !! 

میگم : هنوز مونده تا این دندونا بیفتن اونا دربیان . بعد میخوای این همه سال با دندونای خراب باشی ؟! 

میگه : نه اینا sieben میفتن . منم bald میشه پنج سالم . دو سال دیگه میشه هفت سالم ! 

اعصابمو می ریزه بهم !! فکر میکنم کی این اطلاعاتو بهش داده ! میگم خب میخوای دو سال با دندون خراب باشی ؟! 

میگه : ولی دندونای من که الان سفیدن ! 

میگم : این یک قانونه . دندوناتو تا همیشه باید مسواک بزنی . حتی اگه همین فردا قرار باشه همشون بیفتن ! 

و با خودم فکر میکنم من از چهارماهگی حتی وقتی اصلا دندون نداشته هرشب دندوناشو مسواک میزدم و حالا این نیم‌ وجب بچه داره به من میگه چون دندونای شیری اش قراره بیفتن لازم نیست مسواک بزنه ! 

بلند میشه و یک نفس عمیق میکشه و میره به سمت دسشویی . 

موقع خواب بهش میگم : بعضی بچه ها بعضی وقتا میگن ما نمیخوایم مسواک بزنیم … فکر میکنن اگه دندوناشونو مسواک نزنن چیزی نمیشه . ولی دندوناشون خراب میشه و درد میگیره . 

یکم سکوت میکنه . فکر میکنم داره به کاراش فکر میکنه و حتما الان قشنگ متقاعد شده که باید همیشه مسواک بزنه . بعد از چند دقیقه که فکر میکنم خوابش برده میگه : بعضی از مامانا شبا غذای خوب درست نمیکنن ! فکر می کنن بچه ها تخم مرغ و سیب زمینی دوست دارن ! 

صدای خنده ی پدرش از اون اتاق میاد . خودمم نمیتونم جلوی خنده مو بگیرم . خودش هم میخنده . ولی قشنگ حرصم در میاد !!! 

نظرات 4 + ارسال نظر
پریسا 20 تیر 1402 ساعت 11:58

عجب منطقی داره

به غذای منم این وسط گیر داد

نسیم 19 تیر 1402 ساعت 07:27

دختر طلای بلای جیگر

لیمو 19 تیر 1402 ساعت 07:22 https://lemonn.blogsky.com/

وااای از دست این نیم وجبی چه سریع تهدید رو تبدیل به فرصت کرده.

والا به خدا

سلام
جالبه که با این که ترجمه نکردین متوجه حرفهای بچه تون شدم! چقدر باهوشم من!
خب برای شبها یه شام خوشمزه براش درست کنین دیگه

واقعا باهوشین آقای دکتر
ای بابا یه چیزی میگید ها . ایشون هرروز داره غذای خوشمزه میخوره بعد ما یک شب حوصله نداشته باشیم و برداریم یه غذای حاضری درست کنیم اینطوری بی آبرومون میکنه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد