میگم من اگه این کاره ای که الان شدم نمی شدم و ادبیات فارسی هم نمی خوندم و مترجم فرانسه هم نمی شدم و موسیقی هم نمی خوندم و یک کاره ای تو موسیقی نمی شدم ، قطعا قالیباف می شدم ! منظورم شخص قالیباف نیست ها !! منظورم شغل شریف قالی بافی است . چون یک طوری عجیبی به فرش ایرانی علاقه دارم . درواقع به تنها چیز ایرانی که علاقه دارم نه فرهنگ و تاریخ خیلی کهن و خفن مون ، نه زبان و ادبیات غنی مون و نه جغرافیای چهار فصل مون ! بلکه فقط و فقط فرش ایرانی است . البته بقیه ی بافتنی های ایرانی مثل گلیم و پته و اینها رو هم خیلی دوست دارم اما در صدر این ها همان فرش است . اون طرح ها و رنگ ها قادرند رضایت از زندگی مو چند پله بالاتر ببرند . درسته که بافتن فرش مال زن های روستایی بوده که سواد نداشتند و فلان و بیسار ولی من یک زمانی واقعا دنبال این بودم که یک دار قالی بزنم توی خونه مون که البته مهار شدم ! ولی هنوز هم گاهی فکر میکنم چطوری می تونم قالی بافتن رو یاد بگیرم و تمام زندگی ام را پر از رنگ و نقش فرش ایرانی بکنم . و ازونجایی که فعلا نتونستم این کار رو بکنم همش به خریدن فرش ایرانی فکر میکنم . هرکس هم میگه چی برات بخرم بفرستم میگم فرش ! و همش در حال برنامه ریزی برای خریدن فرش ام ! 

حالا خواهرزاده بزرگه بلاخره نوبت سفارت گرفته و امیدوارم که بتونه ویزا بگیره و چون نصف کارهاشو ما براش کردیم و اگه ما نبودیم رسما نمیتونستن تمام مدارک رو جور کنن و نوبت بگیرن ، مدام داشت تشکر میکرد و میگفت من چطوری جبران کنم برات ؟! و ازین حرفا که منم بی رودروایسی گفتم : یکم جا تو وسایلت بذار من یه چیزی لازم دارم . اونم گفتم : آره عزیزم هرچی میخوای بگو و اصلا تعارف نکن و اصلا ساکِ ما ساکِ شما و بارِ ما بارِ شما ! و ازین حرفا و بعد از دو سه روز اومد و گفت : حالا خاله این بارت حدودا چند کیلو هست ؟ گفتم : چیزی نیست یک فرشه !! بعد دیدم چند دقیقه جواب نداد و بعد گفت : فرش ؟! خاله ما دو نفریم ها .. زندگی مون رو هم داریم جمع می‌کنیم بیاریم با خودمون .. یعنی آخراش داشت گریه اش میگرفت ! که بهش گفتم شوخی کردم بابا . خب اینقدرم دیوانه نیستم که به اینا بگم برام فرش بیارن ولی اگه یک ذره اوضاع شون با این فرق داشت و یک ذره امکان می دادم میتونن اصلا کوتاه نمیومدم . یعنی تز ام اینه که هرکی داره سوار هواپیما میشه و به مقصد آلمان میاد برای شادی روح من باید برداره یک فرش ایرانی بیاره ! 

حالا قالی بافتن که یاد نگرفتم فعلا ولی با خودم فکر میکنم این بچه کارش درست شه بیاد اینجا چقد رویایی میشه همه چی . بعد خواهرش هم که به این ترم نرسیده ولی همه ی مدارکش آماده اس و ایشالا ترم بعد میاد . اونم بیاد و این پسرِ گل برادرم هم بیاد و بخاطر اینا مامان باباشونم بیان و مامان خودمم بیاد واقعا خیلی راضی میشم دیگه !! یعنی اون وقت اگه وسط تابستون هم دما بشه ۱۸ درجه و همش بارون بیاد پشت سر هم و تو اخبار بگن دما دیگه تا آخر تابستون از ۲۶ درجه بالاتر نمیره هم نمیام غر بزنم . قول میدم !! 

نظرات 15 + ارسال نظر
رهآ 2 مهر 1402 ساعت 18:41 http://Ra-ha.blog.ir

رمزی شدی، منم رمز میخوام :)

برات پیغام میذارم عزیزم

منجوق 9 مرداد 1402 ساعت 08:53

آره من دوتا تابلو فرش کرک و ابریشم بافتم.
مشهد مهمون دوستی بودم رفتیم آموزشگاه مربی گفت چون مسافری سه روز تا یک هفته ای یادت میدم. من باورم نشد گفتم این کلاه برداره. بعدا اومدم تهران رفتم سرای محله و تو همون سه جلسه دو ساعته یاد گرفتم و خیط شدم.
پیشنهاد می کنم برای شروع کار، فرشی که با خامه بافته میشه رو یاد بگیری. چون دونه درشت تره و چشمت اذیت نمیشه. من با ابریشم شروع کردم و چشمم خیلی اذیت شد. این شد که گذاشتمش کنار.
تو آپارات کلی فیلم هست که میتونی ببینی اما چون هیچ سابقه ای نداری میدونم که اذیت میشی.

چه جالب من فکر میکردم خیلی بیشتر طول میکشه یاد گرفتنش .
چرا فک کردی مشهدیا کلاه بردارن ؟!
راستش خودمم فک نمیکنم با فیلم و اینا بتونم یاد بگیرم . اون قسمت نقشه خوانیش و یعنی فک نمیکنم . حالا یکم سرچ کنم ببینم چیکار میتونم بکنم
مرسی ازت عزیزم

منجوق 8 مرداد 1402 ساعت 09:46 http://manjoogh.blogfa.com

نمیدونستم کدوم شهری اینجا رو ببین
https://www.ivisitiran.com/fa/country_handicraft/stores_in_country/1/germany/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86

به نظرم این فروشگاهها حتی میتوننبرات نقشه و دار و .... هم بدن که خودت ببافی.

منجوق جان اینا فروشگاه های فقط فروش فرش هستند . اینجا زیادن . راستش فکر نمیکنم نقشه و دار و این جور چیزا داشته باشن چون از نزدیک رفتم مغازه هاشون . حالا البته من هیچ وقت نپرسیدم . این دفعه حتما می پرسم . مرسی عزیزم

منجوق 8 مرداد 1402 ساعت 09:40 http://manjoogh.blogfa.com

قالی بافی رو سه روزه میتونی یاد بگیری نشد تو یک هفته. باقیش فقط تمرین کردن میخواد.
قالی بافی شامل این موارده: چله کشی، بافتن حاشیه، گره زدن، رد کردن پود. بقیه اش هم خوندن نقشه هست که هر آدم باسواد و بی سوادی بلده.
اینبار اومدی ایران برو کلاس. نمیدونم میای تهران یا جای دیگه ولی مغازه های توی بازار تهران اکثرا کلاس آموزشی دارن.

اینجوری که دارم می بینم به این زودیا نمیام ایران . هیچ وقت سرچ نکردم اینجا کسی یا جایی هست که آموزش بده یا نه . اگه اینطوری که میگی باشه خیلی خوبه که
توام یاد داری ببافی ؟

زری.. 7 مرداد 1402 ساعت 14:47

درضمن خودم هم قالی بافی بلدم:) میتونی دعوتم کنی المان من هم برات قالی ببافم و یاد هم بگیری :))

واقعا بلدی ؟! حالا ببین همه بلدن فرش ببافن فقط من بلد نیستم دعوت نامه میفرستم با هدف آموزش خیلی خوبه اتفاقا

زری.. 7 مرداد 1402 ساعت 14:45

من اگر انشالله یک روزی سفر تفریحی بیام المان، چون بار ندارم و بلیط بدون بار میگیرم بخاطر تو بایط با بار میگیرم و برات فرش هم میارم:)) خوبه؟

عزیزم من شوخی کردم تو اگه بیای خودم بهت یه فرش هم میدم و کلی ام خوشحال میشم تازه

لیلی 5 مرداد 1402 ساعت 15:06 http://Leiligermany.blogsky.com

من قالی بافی بلد بودم ولی در حد یک قالی بافتم. نمی دونم به نظرم حوصله زیاد می خواد

چقد خوبه که بلدی منم واقعا دوس دارم یاد بگیرم حوصله اش رو هم فک میکنم دارم

ونوس 4 مرداد 1402 ساعت 10:07

سلام
زدن دار قالی تو خونه سخته ولی می تونی تابلو فرش یاد بگیری
من تو یک هفته آموزش دیدم و یک تابلو فرش گل آفتابگردون بافتم ولی متاسفانه بخاطر مشکل ناخنم ادامه ندادم
بافتش خیلی ساده تر از چیزی هست که فکر می کنی!
نقشه خوانی ش هم خیلی زود یاد میگیری
مهمتر از همه چله کشی اولیه ش هست و اینکه اگه حین کار مثلا تار یا پودی اشتباه پاره شه وارد باشی درست کنی. که این کارهام مکان خاصی داره تا مشکلتو رفع کنن یا خودت یکبار ببینی و یاد بگیری

سلام عزیزم
دو تا موضوع هست . یکی اینکه تو تابلو فرش میشه اون نقشه های فرش رو هم پیاده کرد ؟ منظورم اون نقشه های قالی های ایرانیه ؟ و دوم اینکه فکر نمیکنم اینجا اصلا پیدا بشه دار تابلو فرش . میدونم خیلی سخته دیدم از نزدیک کسی رو که می بافته . در مورد اینایی که شغل شون اینکه حتی انگشت اشاره شون بعد از یک مدت شکلش عوض میشه . میدونم خلاصه ولی خیلی دوست دارم

لیمو 4 مرداد 1402 ساعت 07:05 https://lemonn.blogsky.com/

من یکبار سفر کرده بودم به یک شهر کویری و از نزدیک دیدم. بنظر قدرت بدنی و بینایی خیلی قوی میخواد، از دور گوگولی به نظر میرسه اما کار سختیه.
+ چه خوشحال شدم خانوادتون دور هم جمع بشید

اره کار خیلی سختیه ولی من حاضر بودم سختیشو به جان بخرم اگه هرروز اون طرح و نقشه ها و رنگ ها جلوی چشمم بود
هنوز که جمع نشدیم اینا آرزو بود . هنوز خواهرزاده ام هم ویزاش نیومده

نسیم 4 مرداد 1402 ساعت 06:46

فرش ایرانی
زیباترین چیزیه که ایران داره
عالیههههه

والا زیباترین چیزی که داره

مریم 4 مرداد 1402 ساعت 05:49

طبیعی که حسودیم بشه که خواهرزاده و برازده ات نیستم و براش بغض کنم؟
اگه منو به خواهرزاده خواندگی قبول کردی کلیه امو می فروشم و یه فرش ابریشم 3 کیلویی می خرم می ذارم تو کوله ام برات میارم

عزیزم من تو رو به خواهری قبول میکنم فرش هم نمیخوام تازه

مرسی از لطفت

شادی 4 مرداد 1402 ساعت 04:56 http://setarehshadi.blogsky.com/

منم خیلی فرش دوست دارم ولی بیشتر دوست دارم توی نمایشگاهها ببینمشون چون تو خونه مگه چندتا فرش جا میشه؟ اما از دیدن فرش ها توی فروشگاهها خیلی لذت می برم و واقعا چشم نواز هستن.

شادی جون به من باشه دیوارا و سقف رو هم فرش میکنم البته منم از دیدن فرش هم لذت می برم . واقعا بی نظیره . یه حس گرما به آدم میده

النا 4 مرداد 1402 ساعت 01:37

لیمو آلمان خوبه بنظرت حالا که چند ساله هستی؟ من می خوام واسه دکترا بیام با همسرم. البته با ایلتس و نه زبان المانی.
تقریبا همه اطلاعاتم از کاناداست. یکم درمورد مردمش و خودش میگی لطفا؟
فرش میارم برات اگه خوبه
یه استادی داشتم میگفت اگه ایران فقط رو تولید و صادر کردن فرش ایرانی تمرکز کنه توی دنیا خیلی پیشرفت میکنه

من سه ساله تقریبا هستم . والا نمیدونم چی بگم . من راضی ام ولی خب نمیتونم نسخه بپیچم برای همه . بدون زبان آلمانی تو دوران تحصیل به مشکل خاصی نمیخوری ولی اگه بخوای اینجا کار کنی و زندگی کنی بهتره آلمانی بدونی . مردمش به طور کلی خوبن البته یک مقدار به شهر هم بستگی داره . قسمت شرقی المان به غیر از برلین به طور کلی زیاد خوب نیست . من البته اونجا نبودم فقط شنیدم . در مورد مردمش واقعا تجربه ها متفاوته من چیز بدی ازشون ندیدم . میگم تجربه ی آدما فرق داره مثلا همین آب و هوای اینجا که من اینقد می نالم تو هیچ کدوم از دوستا و نزدیکامون ندیدم مشکلی داشته باشن و همه میگن هواش اوکیه و تازه از ایران خیلی بهتره .
فرش یادت نره

آسمان 3 مرداد 1402 ساعت 17:12 http://avare.blog.ir

توی لیست چیزایی که باید از ایران بیارم، یکیش فرشه
یه فرش لاکی قرمز جمع و جور

تو درک کردی من چی میگم اون فرش قرمزا اصلا یه چیز دیگه ان

سلام
فرش؟
دیگه هرکسی نمیتونه اینجا فرش دستباف بخره چه برسه به این که برداره برای شما بیاره!

سلام
بله آقای دکتر سطح توقعاتم رفته بالا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد