مثل زندگی

آفتاب درست به رنگ عصر تابستان است.  ساعت پنج و چهل دقیقه و من برای دهمین بار یاشاید بیستمین بار زانوبندهاش رو از پاش درمیارم.  به آرامی خوابیده اما بیشتر شبیه بچه هایی است که بعد از ساعتها شیطونی غش کردند.  

بعضی روزها هستند که تو براشون برنامه ریختی ، برای دقیقه دقیقه شون ، برای تک تک آدم های زندگیت برنامه ریختی ، با دقت زیاد اما میدونی  زندگی بیشتر حاصل یک سری تصادف و اتفاقه که گاهی خوشایند ما هست و گاهی نیست .این رو بنجامین وقتی منتظر بود تا دیسی رو ملاقات کنه که تصادف کرده بودمی گفت. سرگذشت بنجامین باتن از آن دست فیلم هاست که دگرگونت می کند ، هربار که ببینی ، و زندگی را در همان دقایق انتظارش بیش از حد درست و واقعی شرح می دهد که هرآنچه امروز ما را می سازد حاصل مجموعه ی تاثیرات و تصادفات موجود در دنیاست و اگر چندین اتفاق پیاپی در یک روز معمولی نمی افتاد زن محبوب بنجامین در جوانی تصادف نمی کرد و بعد همین تصادف باعث نمیشد آنها با هم باشند. 

زندگی درست همین شکلی است.  غیرقابل پیش بینی.  بیش از حد تصادفی و زندگی با یک بچه ی یک ساله غیرقابل پیش بینی تر از هر چیزی است.  درواقع می خواستم روز قشنگی را برایش بسازم و او هم لطف کرد و روز سختی را برایم ساخت.  در ردیف سخت ترین روزهای زندگی ام.  در بعد ازظهر همین سخت ترین روز بنجامین باتن را برای نمی دانم چندمین بار دیدم و باید بگویم حال خوشی که بعد از دیدنش در تنم جریان پیدا کرد از یادم برد همه ی امروز را. 

می خواهم بگویم پنگوئن شیرین من ، تو قطعا تنها فرزند من و پدرت خواهی بود و به تو تک دانه ی زندگی ام ، که هرکار هم بکنی باز می توانم درجه ی صبرم را ببرم بالاتر ، و شیوه ام با تو چیزی است ورای همه ی دنیایم ، تک تک جمله های زیر را که از بنجامین باتن دزدیدم  تقدیم می کنم. برای فرداهات.  برای روزهایی که نیازی به من نداری  . برای روزهایی که زودتر از تصور من و تو می آیند:

برای انجام کاری که ارزش داره هیچ وقت دیر نیست.  برای شروع دوباره هیچ محدودیتی وجود نداره.  میتونی متحول بشی یا همونجور که هستی باقی بمونی. این انتخاب هیچ قاعده ای نداره.  ما می تونیم بهترین یا بدترین چیزها رو بسازیم.  امیدوارم تو بهترین هاش رو بسازی و با چیزهایی رو یه رو بشی که بهت انگیزه بده.  امیدوارم چیزهایی رو حس کنی که هرگز حس نکرده بودی و با آدمهایی رو به رو بشی که زاویه ی دید متفاوتی دارند.  امیدوارم طوری زندگی کنی که بهش افتخار کنی.  اگه فهمیدی اینطور نیست امیدوارم قدرتش رو داشته باشی که همه چیز رو از اول شروع کنی. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد