اندر مزایای قیافه داشتن

میم واو با همه ی شاخص های یک مرد خوش تیپ هم خوانی دارد.  موهای مشکی مجعد و دندان های مرتب و نسبتا سفیدی دارد . پوستی گندمگون که نه زیادی سفید است و نه زیادی سیاه. قواره اش باید یک متر و هشتاد باشد . چهارشانه است و یک ته ریش جذاب هم بگذارید تنگ همه ی اینها.  خلاصه خدا برایش کم نگذاشته و این است که کلاسهایش که سراسر یک دورهمی است و شیوه ی تدریسش هم که همراه نوعی گشادی است به نظر همه خوب است.  

او یک روز گفت که چهل و دو ساله است و همه ی ما موهای همه جایمان فر خورد و "توی توی توی زنان(toi toi toi)" برایش ماشالا گفتیم.  آن ده سالی که آلمان بوده (که قطعا جز عمرش به حساب نیامده) عاشق یک دختر ترک شده و هرروز هی رفته و آمده و آخرسر هم روش نشده چیزی به دختره بگوید.  باافتخار می گوید که نماز می خواند و روزه می گیرد و به روح هم اعتقاد دارد. یک بار هم وقتی داشت می پرسید:  شماها که همگی حتما مشروب خوردید بگید مزه اش چیه و آیا واقعا تلخه ؟! من که سرم توی کتاب بود و از این همه خاطره ی اسلامی خسته شده بود سرم را آوردم بالا و گفتم: یعنی شما تا حالا مزه اش نکردید؟ خب من بیخ گوشش می نشینم و این شد که صدایم را همراه قیافه ی متعجبم به خوبی دید و یک توضیح مفصل داد که بااینکه برادرش آن طرف رستورانی دارد همراه باری مجهز و بااینکه او بوی همه ی نوشیدنی های الکی را میشناسد و همه ی اینها ، اما تا به حال لب به مشروب نزده.  خب من در ادامه سرم را انداختم توی کتابم و مثلا مشغول خواندنم شدم اما دلم می خواست بگویم:  خب که چی؟! فقط چون خدا در آخرین کتاب آسمانیش نظرش عوض شده و گفته شراب حرامه(اما در بهشت موعودش از شیر مادر هم حلال تره!) و توام که اینطور کنجکاوی ببینی مزه اش چیه امتحانش نکردی؟! واقعا خدا خودش هم میدونه داره با بنده هاش چیکار می کنه؟! همین حافظ لسان الغیب هم هزارجا توی شعرهاش میگه برید شرابتونو بخورید و کیفتونو ببرید چرا که معلوم نیست داستان خدا با ما و یا ما با خدا چیه.

بگذریم .  میم واو صرفا چون یک چهل و دو ساله ی جذابه هیچ کدام ازین مثبت بازی هایش به چشم نمی آید.  می دانید خوش و برو رو بودن خیلی مزیت دارد و یکی از مزیت هایش همین است.  می تواند تا مدتی روی افکار و آرا و شخصیت آدم(چه خوب و چه بد ) سرپوش بگذارد . والا آدم آن ته ریش ها را که می بیند مغزش از انتقاد می ایستد . مغز من که تمام دو ساعتهایم با او از کار افتاده است! 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد