کار و بار

چه بخواهم و چه نخواهم در جریان قرار می گیرم که در اینستاگرام چه خبر است . دوستانم مدام بحث های تخصصی می کنند و گاهی از من هم نظر می خواهند . نه اینکه ادعایی در این حوزه داشته باشم ( که هم تحصیلاتش را دارم و هم سابقه ی کارش را ) اما حق خودم می دانم درباره ی فیلد به شدت موردعلاقه ام چیز بخوانم و فکر کنم و نقد کنم . 

بحث توریسم از همان اول هم در این کشور یک موضوع تزیینی بود و در مقابل پول نفتی که می آمد و می آید جای بحث نمی گذارد . حالا اگر یک نفر می تواند بیاید و تلاش کند که تصویر مقصد گردشگری ایران را درست کند خیلی هم خوب و عالی . اگر هم اندازه ی من و هم دانشگاهی های من سواد و مطالعه ندارد نداشته باشد . حتما که تصویر ایران در دنیا تصویر قشنگی نیست و خود من تجربه ی برخورد با یک دنیا توریست را داشتم که وقتی می آمدند اینجا از امنیت و فضای خوب شهری سوپرایز می شدند و البته که فم توریسم ( حتی اگر درست هم ندانیم که چیست ) تاثیر گذار است . 

اما من هیچ وقت به چیزی در اینجا امیدوار نبودم . حداقل با این سیستم کنونی . چون تجربه ی برخورد با توریست هایی را داشتم که از روند گرفتن ویزا خسته شده بودند ، از زیرساختهای حال حاضر ( که کفاف همین دو دونه توریستی که می آید را هم نمی کند ) ناراضی بودند ، فاکتور بگیریم از 70 درصد توریستی که در گروه توریست های تفریحی هستند و اینجا اصلا برایشان مقصد جالبی نیست . بماند که برای دور دادن یک آدم باید با هزارجا هماهنگ کنی که اگر یک نفر خرت را گرفت بتوانی جوابش را بدهی . می خوهم بگویم گردشگری یک صنعت چند بخشی است . اینطوری نیست که شما بخواهید توریست زیاد بشود و سیل توریست ها هم بریزند اینجا و بعد هم راضی باشند . این صنعت باید جز الویت های توسعه ی یک کشوری مثل ایران باشد . این صنعت باید در کشوری مثل ایران حمایت بشود  من می توانم به اندازه ی یک وبلاگ درباره ی این مشکلات این صنعت در ایران چیز بنویسم که چیزی عوض نشده که انتظار داشته باشیم با یک جریان اینستاگرامی همه چیز کن فیکون بشود.

پی اس : خودم را کشیده بودم کنار از این چیزها . برنامه ام را گذاشته بودم برای کار در جایی که احساس کنم ایده ها و کارهایم ارزشی را به جایی اضافه می کنند . هنوز هم خودم را از این داستان ها کشیدم کنار و حتی به پول درآوردن هم نه می گویم چون نمی بینم که چیزی در این سالها تغییر کرده باشد . از تلاش های بیهوده یا حداقل کم اثر خوشم نمی آید . هرکسی آدم یک کاری است و من آدم این کارها نیستم . 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد