بار سنگین هستی

همین سفر اخیر که دیدمش و صحبت کتاب شد پرسیدم:  راستی تو "بار هستی " رو داری ؟ و او گفت: اوهوم و بعد از مکث کوتاهی گفت: سوالت جدی بود ؟ گفتم:  آره چطور مگه؟  و او گفت:  چون هدیه ی خودت بود برای تولدم!

امان از این حافظه. چطور فراموش کردم که برای تولد همه یا "بار هستی" را می برم و یا "ناتور دشت" و با اینکه همه ی کسانی که از من که از من کادو می گیرند با هم برابرند اما آنهایی که از بقیه برابرترند " بار هستی" را می گیرند و با اینکه تمام اوقات فراغتم با کتاب پر می شود اما این دو تا کتاب را نخواندم و اگر هم برایتان سوال است که چرا چیزی که خودم نخواندم را کادو می دهم باید بگویم چون کتابی که خودم خواندم را نوعی زندگی زیسته می دانم که به عنوان کادو برای دوستانم مناسب نمی بینم . 

اما این بار کمر همت را بسته ام که تا سی سالگی ام تمام نشده یکی از این دو تا کتاب را بخوانم و از این رو بار هستی را از پایتخت کشاندم تا اینجا و کو تا بتوانم وقتی خواندم دوباره به دستش برسانم. 

بار هستی باید کتاب خیلی خوبی باشد.  این را از همان دو صفحه اولش فهمیدم که دلم خواست همه ی دو صفحه را اینجا بنویسم.  بله چون من همانقدر که حافظه ام یاری نمی کند ، جوگیرم و اگر دیدید کل کتاب را اینجا نوشتم هیچ تعجب نکنید.  


نظرات 4 + ارسال نظر
لیمو 11 خرداد 1401 ساعت 07:59 https://lemonn.blogsky.com/

شباهت شباهت شباهت
البته من ناتوردشت رو چندبار خوندم و دوستش دارم.

ناتوردشت و خوندم ولی بار هستی بهتر بود

ابوذر 9 آذر 1398 ساعت 12:28 https://manneveshtha.blogsky.com/

تو یوتیوب سرچ بزن
The unbelievable lightness of being audiobook
تا الان 1:15 از 9 َََساعت و نیم را گوش کردم کمترا از چیزی که فکر میکردم نیاز به سانسور داره انگار فیلمش بیشتر به صحنه های.... توجه داشته البته فلیپ کافمن حق داشته بنده خدا ژولیت بینوش جوان دانیل دی لوئیس بازیگرای فیلم بودند

اوکی
چون ژولیت بینوش بازی کرده دارم وسوسه میشم فیلمشو ببینم جای کتابش.

ابوذر 8 آذر 1398 ساعت 23:28 https://manneveshtha.blogsky.com/

وسوسه های شیطانی
آخه ترجمه فارسیش سانسور داره ولی امشب وسوسه کتابش را دارم audio book کتاب را تو یوتیوب دیدم الان گذاشتم برای گوش کردن 9 ساعت و نیم هست

هرچند که من با این کتابای صوتی زیاد ارتباط برقرار نمی کنم و نمی دونم چرا بعدش خاطره ی خاصی از کتاب ندارم
ولی امکانش بود لینکشو به منم بدید . روان آدم خط خطی میشه با این سانسور !

ابوذر 8 آذر 1398 ساعت 11:29 https://manneveshtha.blogsky.com/

2 تا از خداترین کتاب‌ ها را گذاشتی برای بعد البته من هم بار هستی را فقط فیلمش را دیدم و هنوز نخوندمش

نمیدونم چرا اینکارو کردم واقعا
فیلم خداترین کتابو دیدین؟؟ ای بابا کتاب که بهتره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد