از افتضاحات

وضعیت یادگیری زبان آلمانی من یک نمودار سینوسی لرزان است که یک روز من آن بالا ایستادم و می توانم ده دقیقه پشت سر هم آلمانی حرف بزنم و یک روز هم آن ته ایستادم و نه تنها روی جملات ساده ای قفل می کنم که با اشتباهات فاحشی در امتحان میان ترم ، نمره ی افتضاحی میگیرم و آن را می گذارم در صدر افتضاحات تمام دوران تحصیلی ام ! از آنجایی که موضوع از" دورهمی"  و "حالا هروقت تونستم می خونم " و " هنوز که عجله ای نیست " رسیده به موقعیتی که همه چیز جدی است و اتفاقات از آنچه فکر میکنم به من نزدیکترند و ناگهان هم زود دیر می شود ، دیروز بعد از آن نمره ی افتضاحی که گرفتم احساس کردم باید یک تکان اساسی به خودم بدهم چرا که با این سطح زبان ام آنجا نه تنها نمی توانم کار کنم بلکه حتی یک آدامس هم نمی توانم بخرم ! 

 زندگی هم مسخره اش را با من درآورده . مثلا پریشب که می توانم از آن یه عنوان یک شبِ تاریخی دیگر در مسیرِ تغییراتِ هورمونی ام نام ببرم ، تصمیم گرفتم برای اولین بار برای تولدم کادویی تقدیم خودم بکنم و در ساعت یک و چهل دقیقه ی شب ، یک خرید آنلاین کردم و از عجایب روزگار بود که در آن ساعت نیمه ی شب هم بعضی ها پشتیبانی می دهند ( احتمالا برای هورمون قاطی هایی چون من ! ) و بعد خوشحال و خندان از کادویی که برای خودم گرفتم سرم را گذاشتم و خوابیدم . اما دیروز که آن اشتباهات را در برگه ی میان ترمم دیدم خودم را نه تنها لایق کادوی تولد که لایق هیچ کادویی ندیدم و حتی دلم خواست همین چیزهایی را که دارم و موجبات سرخوشی ام است را هم از خودم بگیرم ! و درواقع از دیشب دارم با خودم دعوا می کنم و کودک درونم را به فحش و کتک گرفتم ! نه اینکه معیار نمره باشد اما این میزان گند زدن در امتحان فقط از بچه های تخس و بی سواد و نخاله بر می آید . 

البته بعد از حدود هجده ساعت کلنجار رفتن با خودم ، دیدم تنها راه حل دادن یک تکان اساسی به ماتحت محترم ام و جدی گرفتن این زبان است . می دانید رابطه ی من با این زبان شبیه پسرهایی است که می خواهند یک دختری را بپیچانند و دیروز این زبان خیلی جدی ایستاد توی صورتم و گفت : یا من را توی زندگی ات جدی بگیر و یا کاری می کنم که آبرویت جلوی همه ( از جمله میم واو ! ) برود !  دختر پُرفَندی است لعنتی ! 

پی اس:  پرفند در لهجه ی ما به معنی مکار و حیله گر است. 

نظرات 2 + ارسال نظر
ابوذر 15 آذر 1398 ساعت 10:47 https://manneveshtha.blogsky.com/

خیلی عجیب نیست این سینوسی بودن برای همه پیش میاد معمولا اواخر ب 2 و اوایل سی 1 آلمانی قدرتشو به آدم نشون میده می فهمی حریف قدری را انتخاب کردی الان که دارم روسی می خونم ولی میفهمم چقدر آلمانی و فرانسه آسون بوده فکر کن اسم خودتم توش صرف میشه بعد به جای 3 حالت داتیو و آکوزاتیو و گنتیو 8 حالت داره بعد از همه باحالتر 18 فعل مختلف برای رفتن داره و کلا فعلهاش یکی برای عمل کامل داره یکی برای عمل ناقص یعنی مثلا اگر کتاب را کامل خوندی یک فعل اگر ناقص خوندی یک فعل دیگه بعد مثل فرانسوی صرف فعلش مشکله اینا رو گفتم که قدر آلمانی را بدونی


اینکه روسی سخته دلیل نمیشه من قدر آلمانی رو بدونم
والا من مجبور نبودم هیچ وقت سراغ زبان های بی حس و حالی مثل آلمانی نمی رفتم و از زبان های با حس و حال مثل فرانسه لذت می بردم . توصیه ی من به شما جوانان این است که شما هم اگه مجبور نیستید نرید

زینب 14 آذر 1398 ساعت 20:46

یعنی همشهری مایید؟ پرفند و کلک
منم دارم زبان می خونم.

بله همشهری شمام

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد