یک عمر علافی

دقیقا یک ساله که درگیر گرفتن اصل مدرک دانشگاهیم هستم و تازه امروز بعد از هزار جور پارتی و آشنا پیدا کردن توی تمام سوراخ سمبه های این مملکت بهم خبر دادند که از همین امروز شیش ماه دیگه زمان میبره که یک موسسه کاریابی به من نامه بده که من نتونستم کار پیدا کنم و به این ترتیب وظیفه ی دانشگاست که مدرکمو بهم بده . البته که این شیش ماه هم مثل همه ی زندگیم که توی این مملکت علاف چیزای چرت و پرت بودم به هیچ جام نیست فقط می خوام اینو بگم که روزی که مثل خر درس می خوندم که برم توی دانشگاه ی مثلا درست و حسابی این مملکت ، اگر می دونستم توشون چه خبره و اگر می دونستم امروز برای گرفتن اون مدرک باید این همه علافی بکشم حتی یک دقیقه هم زمان نمی گذاشتم . می تونید برید کل کهکشانو بگردید و اگه قانونی از این چرت تر پیدا کردید بیاید تا من اسممو عوض کنم (!): 

"از لحظه ی فارغ التحصیلی تا شیش ماه فرصت دارید در یک موسسه ی کاریابی ثبت نام کنید و اگر تا شیش ماه بعد از ثبت نام شما اون موسسه نتونست براتون کاری پیدا کنه مدرک تحصیلی تون رو ( تازه با هزار جور ادا و اصول ) بهتون میدن"  . یعنی اگر شش ماه و یک روز از تاریخ فارغ التحصیلیتون بگذره شما دیگه مشمول این قانون نمی شید ! یعنی اگر یک نفر توی اون فاصله نخواست و یا به هر دلیلی نتونست اقدام کنه  لطف می کنه و پول تحصیلش رو می پردازه و مدرکش ر و می گیره و همه ی اینها چرا ؟ چون دولت لطف کرده و پول تحصیل شما رو داده !! پول درس خوندن توی دانشگاه هایی که دوزار نمی ارزن و هیچ امکاناتی حتی غذای درست و درمون هم ندارند و حتی مدرکشون هم توی این کشور دوزار نمی ارزه !  

و جالب تر از همه ی اینها می دونید چیه ؟ اینه که بنا به شکایت های وارده به وزارت علوم در مورد همین قانون ، دیوان عدالت وارد موضوع شده و قراره تا مدتی دیگه این قاونون لغو بشه !! یه عده بدبخت هم مثه من بودند که توی مدت برقراری این قانون رفتند و پول مفت مدرکشون رو واریز کردند و اون مدرک لعنتی رو از دانشگاه های لعنتی این کشور گرفتند و گورشونو گم کردند و رفتند ! 

توی روح مملکتی که برای فرار ازش هم باید حرص خورد . 

نظرات 3 + ارسال نظر
sin 7 دی 1398 ساعت 20:30

سلام
من هم اسمم رو یک سال بعد از فارغ التحصیلی و به خاطر عدم قبولی دکتری روزانه تو کاریابی نوشتم و بعد از چند ماه هلک هلک و در بیخبری کامل، رفتم مدرک کوفتیم رو بگیرم. مدرک لیسانسم رو آزاد کردن و دانشگاه ارشدم گفت از سوم ماه این قانون اجرایی شده و شما چند روز بعدش اومدی، فرستادنم تهران وزارت علوم و بهم گفتن حتی اگر یک روز بعد از سوم هم میومدی مدرک ارشدت رو آزاد نمی کردیم. به کسی هم نگو لیسانست آزاد شده که همون هم پس می گیرن. مدیونید فکر کنید کار سوگلی موگلیها و خانم و آقازاده ها این وسط گره خورده که می خوان قانونشون رو عوض کنن! به جز پول کلاسها هیچ خرج دیگه ای دولت واسه ما نکرده و خدا بهتر میدونه کل سه دوره تحصیل دانشگاهی یه دانشجو به اندازه انگشتهای یک دست هم کلاس و استاد خوب نمی بینه. فقط اسمش دانشگاه دولتی و خوبه! حیف از این عمری که ما بچه درسخونها به فنا دادیم...

اوهوم ... واقعا جای تاسفه

همین امروز داشتم سر قضیه به فنا رفتن زندگیم توی دانشگاه اینجا و به فنا رفتن کل زندگیم اینجا پیش مامانم حرص میخوردم، بنده ی خدا اون چیکار کنه، اونا هم خسته شدن این همه ما خودمون رو باختیم توی این مملکت بدون سامان و آینده


چقد حیف همه ی ما

شقایق 2 دی 1398 ساعت 14:08

میدونستم تو این مملکت دارم ب فنا میرم
ولى الان کاملا مطمئن شدم
امیدوارم مشکلت حل شه

مشکلم حل میشه به این صورت که پول مفتو بریزم تو جیب اینا
مرسی عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد