هراس و خیال

یک نظریه پرداز معتبر بود که گفته بود :

دنیای ما می تواند پروژه ی درسی یک دانشجوی سال سوم در یک گوشه ی دیگر کهکشان باشد . 

نظریه اش زیادی برایم جذاب است . دانشجوی عزیز یک سیستم درست کرده و سیستم دارد خودش برای خودش کار می کند و مشکلاتش را حل می کند . 

او می گوید ایده ی ساعت ساز پیر که جالب تر است ‌. همان که در آخرین سال‌های عمرش ما را و دنیا را می سازد و تا می آید سر و سامانی به همه چیز بدهد می میرد . حالا ما ماندیم و سیستمی که صاحبش مرده و به حال خودش رها شده . 

ترامپ‌ ، خاورمیانه ، جمهوری اسلامی ایران !، بمب هسته ای ، اسیدپاشی ، پدیده ی کره ی شمالی ، داعش و حالا ویروس کرونا . همه ی اینها برای یک دوره ی تاریخی کمی زیاد نیست؟ 

سال‌ها پیش که دبیرستانی بودم یک بار سر کلاس زبان استادمان بحث خداشناسی راه انداخت . برای آن زمان ها و سن و سال ما خیلی سنگین بود . این جمله اش سالهاست توی ذهنم ثبت شده . خطاب به یکی از بچه ها که می گفت این جهان حتما خالقی دارد گفت: اگر این دنیا خالق داره چرا همه چیز داره هرروز بدتر میشه ؟ 

دلم می خواهد پیدایش کنم و بگویم تو‌ راست می گفتی . همه چیز دارد بدتر می شود و ما بدجور به حال خودمان رها شدیم . فقط ده دقیقه توی صفحه ی بی بی سی می چرخم و استرس تمام وجودم رو می گیره . از قیافه ی اون تتلو تا ویروس کرونا . می دانید استیون هاوکینگ ده نظریه برای نابودی دنیای ما دارد و یکی اش شیوع یک ویروس کشنده است ؟! دانشجوی سال سوم که دارد تخمین می زند که برخورد شهابسنگی یا چیزی از این دست نابودمان کند می بیند که یک خفاش پایان پایان نامه اش را رقم می زند! شاید تن ساعت ساز پیر توی قبر بلرزد که این همه وقت گذاشته و یک خفاش همه چیز را خراب کرده !!

ترکیب هراس و خیالم است این حرف ها . روز و شب های ترسناکی است . کاش فقط یکم همه چیز بهتر بشود .

نظرات 1 + ارسال نظر
Zara 10 بهمن 1398 ساعت 00:51

دقیقا امشب همون ده دقیقه توی بی بی سی خبرها رو دیدم و الان یه جوری وحشت زده شدم که انگار قرار ارتش مردگان و وایت واکرها حمله کنند.خیلی خوشحال بودیم که این هم اضافه شد

آخ چه خوب گفتی . موقع دیدن گات و حمله ی ارتش مردگان هم همین حس رو داشتم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد