روزی هزاربار ویدئوی خانه را نگاه می‌کنم و روی جزییات پاز می زنم و فکر می کنم که خب ، این گوشه چی بکارم ؟ این زیر چی بگذارم ؟ روی این دیوار چی آویزان کنم؟ لبه شومینه چی بگذارم ؟ پرده بزنم یا نزنم ؟ اصلا حیف آن پنجره های سراسری نیست که با پرده پوشیده بشوند؟ صاحبخانه گفته توی حیاط هرچی دوست دارید می توانید بکارید و من لیست همه ی گل و بلبل های موردعلاقه ام را مرتب کردم . گفته مراقب باشید چوب تر توی شومینه نگذارید که جرقه اش می پرد بیرون و برای بچه تان خطرناک است . دست کم سالی ده بار هوس شومینه می کنم و از الان فکر‌کردم یک پتوی قرمز بخرم و آن وقتها بچسبم به شومینه  و بعد فکر می‌کنم دیگر یک لحظه هم نمی توانم اینجا زندگی‌ کنم ! 

بعد وسط رویاهای قشنگم تنها هشداری که مدام از همه طرف برایم می آید این است که ؛ زبان بخون فقط ! دوستم از این طرف ! آن یکی دوستم از آن طرف ! شوهرم از هر طرف ! می گویند : هیچ کاری نکن فقط زبان بخوان که میزان خوشبختی ات فقط به زبان بستگی دارد !! شنیدید همیشه یک پای ماجرا لنگ می زند؟! داستان من است الان ! الف ب زده و همه ی کلاسها را انداخته بعد از عید و برایم مثل روز روشن است بعد از عید که برویم به زور می توانیم خودمان را معرفی کنیم و او هم یک دعوای درست و حسابی راه می اندازد . 

حالا من همین دو هفته پیش یک برنامه ی اساسی ریختم که مو لای درزش نمی رفت که زبان بخوانم . یک برنامه برای پیاده روی ساعت هفت و نیم صبح و‌ در جهت این اضافه وزنی که در همه ی زندگی ام تجربه اش نکردم ! برنامه ی مرتبی برای لیزر ، رنگ مو ، آشپزی و یک برنامه ی اساسی برای همه ی زندگی ام و بعد چی شد ؟! هیچی درست وقتی من همه ی تصمیم های مهم زندگی ام را گرفتم کرونا آمد !! نمی دانم قبلا درباره ی شانس گوه ام گفته بودم یا نه ؟! درباره ی اینکه دنیا نشسته ببیند چطوری می تواند حال من را بگیرد ؟! حالا توی این وضع دست و دلم به هیچ کاری نمی رود به جز آشپزی و یک کار دیگر که به شکل سادیستیکی دارم انجامش می دهم ! 

خلاصه فاکینگ این ویروس ناخوانده ! 

نظرات 2 + ارسال نظر
elham 16 اسفند 1398 ساعت 13:45 http://nagoftehanadideha.persianblog.ir/

elham 15 اسفند 1398 ساعت 21:49 http://http:nagoftehanadideha.persianblog.ir/

میم عزیز، سلام. مدتیه که وبلاگت رو می خونم و می خواستم برایت بنویسم. الان تمام کلاس زبان ها تعطیله. برو سایت دویچه وله. قسمت آموزش. کلی برنامه و سریال آموزشی داره. Nicos Wegیکی از اون هاست. خیلی خوب می تونی باهاش تمرین کنی و چون داستان داره حوصله ات سر نمی ره. تو فیس بوک هم می تونی به اسم DW Deutsch lernenپیداش کنی. هرچقدر ایران آلمانی بخونی این جا راحت تری. کارتون های معروف با دوبله آلمانی را زبان کده داره می تونی بخری. مهم اینه که علاقه خودت ببین چیه و توی اون زمینه آلمانی رو تمرین کن.www. lecker.deسایت آشپزیه. کلی دستور غذا می تونی توش پیدا کنی.روزهای سخت تموم میشه اما وقتی تصمیم به مهاجرت می گیری باید روحیه جنگجویی رو در خودت تقویت کنی. موفق باشی و سلامت.

سلام عزیزم
خیلی خیلی ممنون بابت پیامت . حتما از پیشنهاداتت استفاده می‌کنم و مرسی از لطف بسیارت .
قبلا از پادکستای دویچه وله گوش داده بودم و خیلی خوب بودن . بازم ممنون عزیزم به خصوص برای lecker.de
پی اس : آخ از دست این پرشین بلاگ که قطعه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد