می خوام یکم از طنزهای زندگیم بگم حالا که اوضاع قرار نیست بهتر بشه .

چند روز پیش رفتم خرید . به این شکل که از دو روز قبل به مغازه هایی که میخواستم برم فکر کرده بودم و جاهای پارک احتمالیِ نزدیک شان را پیدا کرده بودم و تخمین زده بودم که از کدام مسیر بروم که از نزدیک هیچ موجود زنده‌ ای هم عبور نکنم ! و حتی اگر دیدم صاحب مغازه ماسک ندارد و مغازه شلوغ است به مغازه های آلترناتیو و جا پارک های آلترناتیو و مسیرهای آلترناتیو هم فکر کرده بودم و این کار را تا سه مغازه انجام داده بودم ! خلاصه پا شدم و در ساعت پنج عصر که دمای هوا ۴۲ درجه بود به اولین مغازه رسیدم که چشم بند بخرم . مغازه دار یک سری چشم بند گذاشت مقابلم که طرح دار بودند و خیلی گوگولی مگولی . من هم با بیشترین سرعتی که می توانستم گوگولی مگولی ترین اش را انتخاب کردم و گفتم : خب اینا چنده ؟ 

گفت : ۶۸ هزارتومن ! 

یعنی شما این رقم را به بچه ی شش ساله هم میگفتی دمش را می گذاشت روی کولش و فرار می کرد . من هم همین کار را کردم فقط دمِ در که رسیدم برگشتم و گفتم : میدونید اینا توی نت ۳۸ تومنه ، من جای شما بودم حداقل میگفتم ۴۸ ! و بعد کالای موردنظر را بدون هیچ طرح گوگولی ای از آلترناتیو دوم به قیمت ۱۱ هزار تومن خریدم ! 

مغازه بعدی لباس زیر فروشی بود . رفتم توی مغازه ای که همیشه ازش خرید میکردم . دیدم یک شیشه کشیدند از این سر مغازه به آن سر مغازه . بعد خانم مغازه دار با یک مایع “سیف” آمد استقبالم و گفت : لطفا دستاتونو با این ضدعفونی کنید . گفتم :با سیف؟! گفت : دیگه فعلا همینو داریم تو مغازه . گفتم خانم من دستامو با این اسپری الکل که میبینید اینقدر ضدعفونی کردم که دستام دائم الخمر شدند . اما حالا به خاطر خیال جمعی شما بازم می زنم . دستام راستش اینقدر الکل خوردند که به زودی بالا میارن از این حجم الکل . خلاصه در آنجا با ارقام جدید و نجومی از لباس زیر رو به رو شدم که برایم تازگی داشت اما اینقدر فضای مغازه ایمن بود که دلم نمی آمد دست خالی برگردم . 

شب که رسیدم خونه همسرم گفت : عصری اینقد زود زود برام اس ام اس میومد که فک کردم حساب هک شده ! می خوام بگم اونو ول کنید که من با چه سرعتی از این مغازه به اون مغازه می رفتم و چیزی می خریدم و خودم هم نمی فهمیدم ، اینو بچسبید که شوهر من هنوز اس ام اسای حسابش رو بعد ازاین همه وقت اونم در یک بلاد دیگه دریافت میکنه و من تا اون لحظه اینو نمیدونستم !