4 فوریه

هفت هشت ساله که بودم بعضی صبح ها مادرم برای اینکه زحمت خودش را کمتر کند بالای سرم می ایستاد و می گفت : 

پاشو برف اومده .

و من از جا می جهیدم پشت پنجره و گاهی می دیدم که فقط اندکی برف آمده و یا فقط در حال آمدن است . امروز همسرم آمد بالای سرم و گفت : پاشو امروز خورشید دراومده ! 

و من مثل همون سالها از جا جهیدم و دیدم که تمام خونه پر شده از نور خورشید . چند وقت پیش با خودم فکر می کردم چقدر دلم میخواهد یک اتفاقی بیفتد و یا یک چیزی بشود که با خودم حس کنم که آخ چقدر انتظارشو نداشتم ! و با خودم فکر کنم زندگی جادوییه و امروز با دیدن اون همه نور توی خونه با همون حس و حال توی دلم گفتم : زندگی جادوی قشنگی داره ... 

بیرون که رفتم از جنب و جوش مردم زنده شدم . فکر کردم همه مثل من متوجه جادوی زندگی شدند که مثل مور و ملخ ریختند توی خیابان‌ها ، با کاپشن هایی سبک تر و رنگی تر و عینکهای آفتابی . با کالسکه ها و دوچرخه های بیشتر. 

خانواده و دوست‌هایم روز در میون پیغام می دهند که چرا عکس نمی فرستی ؟ نمیدونم چرا اصلا دست و دلم به عکس گرفتن ازینجا و فرستادنش برای اونجا نمی رود . فکر میکنم به خاطر این است که از اینکه من دارم اینها را تجربه میکنم و آدم‌های مهم زندگی ام نمی توانند به شدت ناراحت هستم . تقریبا باری نبوده که میوه های اینجا را ببینم و توی دلم نخواهم که خواهرم که عاشق میوه خوردن است اینجا می بود . یا هربار که اندکی باران میزند نخواهم مامانم اینجا بود چون عاشق بارون و هوای مرطوب است . یا ماشین های عجیب غریب و متنوع اینجا را ببینم و دلم نخواهد برادرزاده ام که عاشق ماشین است اینجا بود . اساسا از صبح تا شب به این فکر میکنم کاش فلانی ام اینجا بود و توی این وضعیت چرا باید عکس بگیرم و برای بقیه بفرستم ؟! اصلا اینهایی که در اینستاگرام عکس های پررنگ و لعاب ازینجا میگیرند و شیر می‌کنند هدفشان چیست ؟! میخواهند به نزدیک ترین آدم‌های زندگی شان بگویند ببینید ، ما جایی بهتر و پیشرفته تر و قشنگتر از شما زندگی می‌کنیم ؟! من که نمیتونم همچین کاری با آدم‌های زندگیم بکنم ! اینه که همش میگم اینجا هوا سرده و ما هم جای خاصی نمیریم که عکس بگیرم . دروغ هم نمیگم واقعا هوا سرده و ما هم جای خاصی نمیریم اما امروز هوا سرد نیست و همه جا خوشرنگ تر از روزهای قبله . آسمون آبی و صاف با یکی دو تیکه ابر و چمن ها خوشرنگ . کاج همسایه ی کناری ما هم محشرتر از هرروزه . اره ، متاسفانه آسمون همه جا یک رنگ نیست ... حتی زمین هم همه جا یک رنگ نیست . حتی هوایی که نفس میکشیم هم همه جا یک جور نیست .