7 مارس

روزهای یکشنبه جدیدا روزهای موردعلاقه ام شده . روزهایی که من آشپزی نمیکنم و پنگوئنم را پارک نمی برم و به جاش می توانم بروم برای خودم راه بروم و دوشِ یک ساعته بگیرم و کتاب بخوانم و مهم تر از همه کمی تنها باشم . 

این روزها معمولا آفتابی است و با تصور من از آب و هوای این کشور خیلی فرق دارد . البته هوا نسبتا سرد است ولی وجود خورشید غنیمت بزرگی است . برای من هرجا خورشید باشد و هروقت روز باشد مساوی خوشحال بودن و حس خوب داشتن و لذت بردن است و نمی دانم چرا این روند با تاریک شدن هوا کم و کمتر می شود و اصولا نیمه شب ها وقتی است که پر از فکرهای بی سروته هستم و زندگی هم اصلا چیز جالبی نیست ! 

امروز هم فرصت داشتم مسیر طولانی تری را بروم و در نتیجه پادکست های بیشتری گوش کنم . خیلی دلم میخواست می توانستم بیشتر از این ها بدوم اما توان ورزشهای استقامتی ام بعد از زایمان به شدت افت کرده . می‌توانم با سرعت زیادی راه بروم و خسته نشوم که البته این را هم از پدرم به ارث‌بردم که سرعت راه رفتن معمولی اش اینقدر زیاد بود که من برای اینکه بهش برسم باید می دویدم! اما همین مدل راه رفتن اگر تبدیل به دویدن بشود خیلی زیاد کم می آورم . چند وقت پیش مقاله ای می خواندم که در آن توضیح می داد که بدن زن‌ها در هر زایمان به کلی تغییر می‌کند و تازه بعد از دو سال و نیم ، شروع به بازگشت به قبل می‌کند . ضمنا بخشی از سلول های خاکستری زن ها در هر زایمان از بین می رود . حالا کم شدن توان من برای دویدن هم کنار اینها ! 

امروز خیلی اتفاقی به مجموعه ی پادکستهایی از برنامه ی کتاب باز رسیدم . من چندین سال طرفدار این برنامه بودم و برای چندین سال تنها برنامه ای بود که از تلویزیون ایران می دیدم . حالا بخاطر تغییر ساعت معمولا آن را از دست میدهم و ازینکه پادکست هایش را پیدا کردم خیلی خوشحال شدم . اما برای من تمام این برنامه و مهمان هایش یک طرف و آدمی به نام “ مجتبی شکوری” یک طرف دیگر است که خیلی خوشحالم که پادکستهایی را در مجموعه ای دیگر به نام “ رادیو راه “ تولید می‌کند که همه ی اینها در اپ “ کَست باکس” قابل دسترس است . این آدم با آن صدای دلنشین و آن استعدادِ عجیب در کنارِ هم چیدنِ واژه های درست و سوادِ درست و حسابی اش یک تولید کننده ی محتوای درجه ی یک در ایران است . جایی که واقعا کمبود محتوی خوب وجود دارد . خلاصه ازینکه به مجموعه ی عظیمی از پادکستهایش دسترسی پیدا کردم خیلی خوشحالم و آمدم این خوشحالی ام را اینجا هم ثبت کنم . 

عمر روزهای آفتابی طولانی و خوشحالی همه ی موجودات دنیا مداوم باد !