۱۶ جون

بیشتر خونه ها پرچم آلمان زدند به درشون یا به تراسشون . فهمیدم این بخاطر مسابقات فوتباله . قوطی های نوشیدنی و پیتزاها هم تم فوتبالی شده . من که هیچ وقت نفهمدم چرا آدم باید بشینه پای بازی ای که از نود دقیقه دست کم پنجاه دقیقه اش هیچ اتفاقی نمی افته و توپ اون وسط این طرف و اون طرف میشه . و خیلی هم غیرقابل پیش بینی نیست و معمولا تیم های قوی تر بازی های بهتر و درنتیجه گل های بیشتری دارند . 

بهرحال وقتی یک نفر توی خونه اهل فوتبال باشه شما هم مجبوری بشینی پای مسابقات . دیشب بازی آلمان و فرانسه بود . 

تقریبا هر ضربه آزادی که زده میشد همسرم میگفت ؛‌ این گله و من با خونسردی می گفتم عمرا که این گل نمیشه . یک گل هم زدند که تازه که رفت تو دروازه گفتم : آفساید بود . همسرم با تعجب نگام کرد و گفت : تو میدونی آفساید چیه ؟‌

گفتم ؛ دقیقا نمیدونم چیه ولی احساسم میگه آفساید بود. بعد تصویر آهسته ی گل و آفسایدی که گرفته شد . 

دقیقه های آخر یک ضربه ی آزاد نزدیک دروازه بود که همسر من با جیغ و داد می گفت : این گله . 

قبل از اینکه ضربه شون رو بزنن گفتم ؛‌ این که معلومه گل نمیشه . و گل هم نشد . بعد دیدم که همسرم زل زده بهم . بهش گفتم :‌ تخته اون وره ! بازی هم هنوز تموم نشده . میگه :‌ از کجات میاری این پیش بینی ها رو ؟!

گفتم : اصلا نه توی چشماشون نه تو مدل ایستادنشون گل زدن نبود . 

بعد یکم به تلویزیون نگاه کرد و گفت :‌ نگاه جدیدی آوردی تو فوتبال ... حس میکنم آفسایده ... حس میکنم گل نمیشه ... تو چشماشون گل زدن نبود ... 


گفتم چرا والیبال برام بیشتر از فوتبال هیجان داره . چون اونجا تا بیام حس کنم که چی میشه توپ خورده به زمین ! 

نظرات 1 + ارسال نظر
در بازوان 26 خرداد 1400 ساعت 10:59

واقعا آدم خوش اخلاق و همراهی هستی. آفرین. چون من حتی سر بلند نمیکنم وقتی فوتبال میبینن بقیه... بعد تو خانواده ای هستم که حتی مامان بزرگم هم فوتبالی بود... انقدر حالش بد میشد فشارش میرفت بالا و یه وضعی اصلا

اره من پایه ی هر پیشنهاد احمقانه ای هستم و به این هم معروفم ولی خوش اخلاق نیستم
واقعنم خیلی غیرجذابه فوتبال بهت حق میدم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد