Good things happen when you smile or when you're naked


اینو با یک رنگ قرمز نوشتن وسط یک قاب سفید و زدن به راهروی محل کارمون ! 


هفته ی دیگه قراره بریم سفر . باز من میگم سفر آدم فکر میکنه مثلا قراره بشینیم تو هواپیما بریم یک کشور دیگه یا یک قاره ی دیگه ولی نخیر . قراره بشینیم تو ماشین مون دو ساعت و نیم رانندگی کنیم و برسیم به فرایبورگ . شهری در آلمان و نزدیک مرز فرانسه . حالا من برای همین سفر سه چهار روزه یک ذوق بدون منطق و عجیب غریبی دارم . یعنی صبح ها که پامیشم با این عشق میرم سرکار که قراره هفته ی دیگه برم مسافرت ! چند روز پیش یک دامن زرد گلدار با یک تیشرت نارنجی خریدم فقط و فقط چون دارم میرم مسافرت . دارم فکر میکنم یک پیرهن آبی هم باید بخرم و توی مسافرت تنم کنم . به همسرم میگم تو نمیخوای کفش بخری ؟ میگه برای چی ؟ میگم برای هفته دیگه . میگه مگه میخوایم بریم عروسی ؟! بهش گفتم خیلی طفلکی که متوجه نمیشی آدم برای مسافرت باید بره کفش و لباس نو بخره ! یه جوری نگام کرد انگار دیوانه ای از قفس پریده رو دیده !


امروز سر کار به همه اعلام کردم که هفته ی دیگه دارم میرم مسافرت . بعد نشستیم و همکارم ازم پرسید کجا میرین ؟ گفتم فرایبورگ . گفت شهر قشنگیه و من بچه بودم رفتم و از این حرفا . گفتم خیلی خوشحالم دارم میرم مسافرت . گفت من دو سال و نیمه هیچ جا نرفتم . میخواستم بهش بگم تو روحت با این زندگیت واقعا ! دو سال و نیمه جایی نرفتی ؟! ولی به جاش گفتم : چرا خب ؟ این همه جای قشنگ این دور و اطراف . بعد گفت آره ولی من تقریبا همه ی اروپا رو رفتم . ایتالیا ، اسپانیا ، هلند ، اتریش ، فرانسه ، لهستان ، انگلستان هم رفتم ( چند تا کشور دیگه ام گفت که یادم نمونده !) … فقط سوییس نرفتم که اونم فکر میکنم سویس فقط برای اسکی بازا خوبه که منم از اسکی خوشم نمیاد .. بعد من که همینطوری که این داشت حرف میزد تمام آدم برفیِ ذوقم آب شد گفتم : خب پس بهتره بری قاره های دیگه رو ببینی . بعد گفت : آره یکی از دوستام امریکاست و من و دعوت کرده .. شایدم امسال اوایل پاییز برم نیویورک !

 یه نگاه به این کردم و یه نگاه به خودم و  گفتم یعنی تو روح تو و اون ذوقت برای یه فرایبورگ ! ملت برای نیویورک اینقد ذوق ندارن که من برای فرایبورگ که همین بغله دارم ! 

با همه ی اینکه من یک جهان سومی بدبخت بودم مقابل این جهان اولی خوشبخت که همه جاهایی که توی آرزوهای منه رو دیده ولی نمیدونم چرا بازم ذوق دارم . نمیتونم جلوی خودمو بگیرم ! دوربین مو بعد عمری درآوردم و از الان شارژ کردم . کلاهمو گذاشتم یک گوشه با یکی از کتابایی که آوردم . نمیدونم چرا احساس میکنم گوود تینگز قراره اتفاق بیفته !! 

نظرات 10 + ارسال نظر
سهیلا 13 خرداد 1401 ساعت 07:47 http://Nanehadi.blogsky.com

عوضش تو یه جهان سومی خوشبختی،که وقتی به یه سفر معمولی هم میری،چشمات برق میزنه از خوشحالی.

بله خب من چون جهان سومی هستم چشمام برای همه چی برق میزنه دیگه
ولی خوبه بهرحال . زندگی اینطوری قشنگتره

زری.. 10 خرداد 1401 ساعت 19:18 http://maneveshteh.blog.ir

ببخشید منظورش از قسمت آخر اون جمله دقیقا س ک س هست؟

اووووف این مرفه های جان اولی! واقعا نمیتونم تصور کنم اگر ما هم از اول تو یه کشور بدردبخور دنیا اومده بودیم الان تو چه وضعیتی بودیم؟ فقط میدونم الان اگر ده دقیقه بخندیم سریع خودمون را جمع میکنیم که آخر هر خنده ای گریه هست :(
عزیزم سفر بهت خوش بگذره برامون هم عکس و سفرنامامه آماده کن

متاسفانه بله منظورش همونه
زری جان ما اینقد طفلکیم که خودمونم نمیدونیم و متاسفانه این عقاید و این چیزا هم خیلی رفته توی بطن مون

چشم چشم حتما

رعنا 10 خرداد 1401 ساعت 13:06

والا بچه کوچیک ندارم ولی آقای آلمانی ما به شدت به ویروس و شلوغی حساسه. توی تمام مدت کرونا که فقط برای خرید می رفتیم بیرون. الان هم که کرونا کمتر شده و دیگه همه چیز تقریبا به حالت عادی برگشته، میگه به خاطر این بلیت نه یورویی همه جاهای توریستی پر از آدمه و شلوغه و خطرناکه کلا هم سوار قطار نمیشه و همه جا با ماشین میره. حتی من هفته ای یک بار میرم سر کارم، منو با ماشین میبره و میاد دنبالم که سوار قطار یا اتوبوس نشم
چند روز پیش تلویزیون روشن بود دیدم داره درباره آبله میمونی یه چیزهایی میگه، سریع کانالو عوض کردم که نشنوه یه داستان جدید بشه برامون

اولا که خوب شد گفتی همسرت آلمانیه من حواسم باشه نیام اینجا از آلمانیا بد بگم
با این اوضاعی که الان پیش اومده و بدون ماسک و اینا به نظر من همه جا خطرناکه . همین خرید عادی هم میری کلی آدم هستن .. ولی خب بازم رعایت کنین خیلی بهتره هرچند که آدمم نمیدونه اصلا آخری داره این کرونا یا نه .. حالا بهرحال خواهرم شما به حرف همسرت گوش بده هرچی میگه همون کار و بکن چون صاحب اختیاره

رعنا 10 خرداد 1401 ساعت 09:43

اگر دل خوش باشه و همسفر خوب باشه، پارک سر کوچه هم خوش میگذره و مهم هم اینه که خوش بگذره، کجا و چه قیمت و چند روز مهم نیست.
معمولا هر چیزی که به دست آوردنش سخت باشه به نظر آدم رویایی و خواستنی میاد. توی کشور ما هم سفر به اروپا یا آمریکا خیلی لاکچریه و هر کسی نمیتونه انجام بده متاسفانه. برای همین مردم مخصوصا جوونترها فکر می کنند حتما مثلا اونجاها خیلی بیشتر از شمال یا کیش یا ترکیه یا مالزی خوش میگذره. در صورتی که اینطور نیست واقعا. نه اینکه اونجاها بد باشند، ولی اینکه کجا بری، تعیین کننده کیفیت سفر نیست. بلکه روحیه و حال خودت و آدم های همسفرت تعیین می کنه که چقدر بهت خوش بگذره. همین که ذوقش رو داری و لباس خریدی و دوربینت رو آماده کردی و براش خوشحالی، یعنی حال خوبت از الان شروع شده و امیدوارم که در سفرت و همینطور مدتها بعدش با یادآوری خاطراتت و دین عکس ها این حال خوب ادامه پیدا کنه. آدم دیگه از سفر چی میخواد؟ برو از این چند روز تابستون آلمان لذت ببر تا دوباره سرد نشده
و اگر تونستی برامون از فرایبورگ بنویس. شنیدم که شهر قشنگیه. البته به من خیلی دوره.

آره رعنا جانم ولی من ترجیح میدم با دل خوش و همسفر خوب برم مثلا ایتالیا تا پارک سر کوچه مون شوخی میکنم متوجه ام چی میگی و درستم میگی
شما دقت داری تا ما تصمیم مسافرت گرفتیم هوا رو به سردی و بارون رفت ؟! امیدوارم هفته ی دیگه گرمتر بشه و زیاد بارون نیاد
حتما حتما عزیزم . میگم از این امکان بلیطای ارزون قطار استفاده کن ( همین که نه یورو شده ) اگه بچه کوچیک نداری و بیا شهرای این طرفم ببین

بهار شیراز 10 خرداد 1401 ساعت 08:13 https://baharammm.blogsky.com/

مهم شادی و هیجانی هست که برای سفر داری...شاید لذتی که تو میبری صد برابر سفرهای اونا باشه


منم آدم گشتویی هستم، دو هفته خونه بمونم حالم خرابههههه

والا نمیدونم اونام از یه چیزای دیگه ای لذت میبرن لابد
بهار جان منم همینطوری ام کاملا دردری

نسیم 10 خرداد 1401 ساعت 05:53

Have a nice trip jigar

Thanks a lot sweetheart for your kindness

لیمو 10 خرداد 1401 ساعت 04:29

لیموجونم
منم خیلی این سفرکوچولوهای آخر هفته رو دوست دارم اسمشونم گذاشتم سفرک از اول هفته هم کلی ذوق دارم که آخر هفته داریم یه سفر دو روزه میریم. امیدوارم کلی بهت خوش بگذره خوشگل

پانوشت: عمیقا خوشبحال دوستت اما چقدر بد که دیگه واسه هیچی ذوق نداره

آره بعد واقعا همین دو سه روز ها خیلی توی روحیه ی آدم تاثیر داره
دوستم که به حساب نمیاد ولی فک میکنم اینجا همشون همینطوری ان . تو چشماشون یک حالت اینکه همه چیز چقد عادی هست وجود داره . البته یک مزایایی هم داره این وضع

ترانه 10 خرداد 1401 ساعت 02:51 http://taraaaneh.blogsky.com

مهم حال خوبه ، نه اینکه آدم کجا میره. شادیت مستدام.

اره واقعا مهم حال خوبه
حال توام همیشه خوب باشه ترانه جانم

حتی اونجا هم رحلت امام!!! تعطیله و میرید سفر


سلام

سلام سلام عزیزم
عه رحلت امامه ؟! پس کنسله همه چی

سلام
سفر خیلی خوبه
به هر صورتی که باشه
اون جمله هم خیلی بدآموزی داره ها

سلام
آره کلا که خوبه ولی بعضی مدل سفرا از بعضیای دیگه بهترن
واقعا خیلی جمله ی زشتیه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد