یک بار همین چند روز پیش توی راه مهد بودیم که پنگوئن گفت : توی Kindergarten gibt es Sprudel Wasser und normales Wasser !

منم در این موارد که کاری از دستم برنمیاد فقط شروع میکنم همین جمله رو به فارسی میگم که دیگه به کل فراموش نکنه . اینه که گفتم آها تو مهد کودک تون هم آب گازدار هست هم ساده ؟ حالا تو کدومو میخوری ؟ اونم گفت : Sprudel Wasser 

منم فکر کردم داره یه چیزی میگه وگرنه کدوم بچه ای آب گاز دار میخوره ؟! 

حالا تا همین یک سال و خورده ای پیش متعجب بودم که این ملت چطور میرن جعبه جعبه این آب های گازدار رو میخرن و حالا جدا ازون طعم نسبتا تندی که داره اصلا چه وجدانی بهشون اجازه میده اینقدر شیشه ی پلاستیکی به طبیعت اضافه کنن ؟! تا اینکه سر کار شیشه های آب ساده و گازدار بود و منم یکی دوبار گازدار امتحان کردم و همونجا فهمیدم که معتاد شدم . اینقدر که بعضی روزها توی خونه واقعا هوس آب گازدار میکردم ! ولی سعی میکردم با آب معمولی خودمو سیر کنم که اعتیادم به مرحله ای نرسه که مجبور بشم مثل این ها جعبه جعبه آب بخرم ! ولی راستش سرکارم شکمم رو بستم به همین آب های گازدار و دلمو الکی خوش کردم که حداقل اینجا این آب‌ها تو شیشه است و زیاد زباله ای تولید نمیشه . 


دیروز رفته بودیم بیرون که پنگوئن گفت : من تشنه امه آب گازدار میخوام ( البته اینطوری نگفت به آلمانی گفت ) . بعد ما هی میگفتیم آب ساده ؟ اونم میگفت نه آب گازدار . خلاصه براش خریدیم و در کمال ناباوری دیدیم شیشه رو سر کشید ! آخر شب که برگشتیم یکم ته شیشه مونده بود که گفت من این آب و میخوام . شیشه رو بهش دادیم یکم خورد بعد گفت : این که Sprudel Wasser نیست ! Normales Wasser ه ! من و همسرم با دو تا شاخ روی سرمون بهم نگاه کردیم و لبخندی زدیم و براش توضیح دادیم که این آب های گاز دار وقتی خیلی تکون بخورن گازشون می پره . بعد یک نگاهی بهمون کرد و انگار که اصلا نمیفهمید چی داریم میگیم با یک تعجبی گفت : گازشون می پره؟! 


آخر همون شب وقت خواب میگه : مامان ؟ من چرا Schwester ندارم ؟ گفتم : همه ی بچه ها که خواهر ندارن ، بعضی ها خواهر دارن ، بعضی ها برادر دارن ، بعضیا جفت شو دارن ، بعضی ها هم هیچ کدومشو ندارن .. بعد میگه : Schwester من توی آسموناس نه ؟ نصف شب چشمام شیش تا شد ، گفتم کی بهت اینو گفته ؟ یکم فکر کرد و بعد گفت : ich weiß es nicht .. بعد دوباره ادامه داد که : وقتی از آسمونا بیاد اینجا اسمشو میذاریم تیرکس ؟ شب تمام فیوزهام اتصالی کرد ! گفتم تیرکس ؟! کی از آسمون بیاد مامان جان ؟! 

بعد گفت meine Schwester دیگه ! گفتم تیرکس اسم دایناسوره عزیزم ! بعد گفت خب اسمشو میذاریم آلوپ ! گفتم آلوپ یعنی چی ؟ بعد یکم واستاد و گفت : weiß ich nicht ولی خوشگله نه ؟ آلوپ .. 


:) برای من هنوز خاطره ی لحظه ای که توی بیمارستان گذاشتنش کنارم اینقدر پررنگه که باورم نمیشه اینقدر بزرگ شده باشه که آب گازدار بخوره و اسم انتخاب کنه . یعنی آدما با همین سرعت پیر میشن ؟! 

نظرات 9 + ارسال نظر
در بازوان 6 شهریور 1401 ساعت 09:37

دلم می‌خواد بخورمش با این اسم‌هایی که انتخاب کرده. تیرکس آخه؟:*********

قربونت بشم
نمیدونم ذهن بچه ها فوق العاده با مزه اس

لیلی 5 شهریور 1401 ساعت 05:56 http://Leiligermany.blogsky.com

کلا مهد دریچه های دیگه ی فکر بچه رو باز می کمه

آره من خیلی موافق مهد هستم به نظرم خیلی به بچه ها کمک میکنه نمیدونم چرا بعضی ها اصلا دوس ندارن بچه هاشون مهد برن ! منم فکر میکنم مهد خیلی به رشد بچه ها کمک میکنه

پریسا 29 مرداد 1401 ساعت 21:18

ای جان عزیزم
دلم رفت که براش

قربون شما

شادی 29 مرداد 1401 ساعت 08:19 http://setarehshadi.blogsky.com/

لیمو جان آب گازدار نوش جونتون، اما تا اونجایی که من می‌دونم گاز این آب‌ها و نوشابه و دوغ و ... به مرور دور از جون شما باعث پوکی استخوان میشه یعنی یکی از ضررهای اصلی نوشابه به غیر از قندش همین گازش هست حالا آب گاز دار قند نداره وی گازش ضرر داره، پس همون معتاد نشی بهتره

سلام شادی جانم
حالا من خیلی وقت پیش یه مستندی تو تلویزیون همین المان میدیدیم میگفت این آب گازدار برای گرفتگی عضلات و نمیدونم چی و چی خیلی خوبه بعد چون اینا برداشتن این آب‌ها رو با کلسیم و منیزیم و اینا مثلا غنی سازی کردن تو اون برنامه میگفت از آب معمولی بهتره ..
نمیدونستم ضرر داره .. ولی کلا اعتیاد بهشون اصلا خوب نیست چون خیلی زیاد زباله درست میشه. الان همکارای من روزی قشنگ دو سه تا ازین بطری های پلاستیکی از همین آب ها میخورن یعنی تا آخر عمرشون فکر کن چقد بطری پلاستیکی میریزن توی طبیعت من به جای اونا عذاب وجدان میگیرم

زری.. 29 مرداد 1401 ساعت 08:19 http://maneveshteh.blog.ir

وااااای دیدی آدم چطور یهویی کپ میکنه که این بچه ها چطوری اینقدر زود بزرگ میشوند! من خیلی وقتها باهاشون غافلگیر میشم :))
من در مورد خودم مقاومت میکنم که نه ما با این سرعت نمیشیم، بچه ها فقط با این سرعت بزرگ میشوند:)) اما فکر کنم حقیقت امر اینه که ما هم همینقدر زود و سریع داریم پیر میشیم و یه جایی اینقدر حجم این پیری زیاد میشه که به ناچار همه را یکجا میپذیریم:(

آری زری جون من خیلی وقتا به اندامش نگاه میکنم بعد میترسم میگم خدایا این همین دوروز پیش اینقد کوچیک بود چطور یهو اینقد کشیده و بزرگ شده
آره من راستش متوجه گذر زمان توی خودم هم میشم متاسفانه البته نمیدونم آدم وقتی خیلی پیر میشه چه حسی داره ولی من الانم پذیرفتم که زمان خیلی زود میگذره

shirin 26 مرداد 1401 ساعت 04:37

یاد حرف الهی قمشه ای میافتم که میگفت زبان آموزی فطری هست. امکان نداره در کنار مثلا ریاضیدانها زندگی کنیم و ریاضیمون خوب بشه مگر اینکه بهمون درس بدن، ولی در کنار هر کسی که هر زبانی داره باشیم اون زبان رو یاد میگیریم.

اره شیرین جان واقعا عجیبه
خیلی حرف درستی زدن

لیمو 24 مرداد 1401 ساعت 07:17 https://lemonn.blogsky.com/

عزیزم
آره متاسفانه سرعت گذر عمر خیلی بالاست من از سن خودم گاهی تعجب میکنم انگار هنوز قراره نوجوون باشم! دخترخاله هام رو که رسما گاهی هنوز همون بچه های کوچولویی که بغلشون میکردم تا گریه نکنن میبینم

اره عزیزم
منم بعضی وقتا همین حس و دارم که مثلا انگار هیجده سالمه یا دیگه تهش بیست و شش سالمه ! بعد به سن خودم نگاه میکنم تعجب میکنم که کی به اینجا رسیدم ! تازه وقتی بچه داری که این اوضاع خیلی وخیم تر میشه چون یهو چشم باز میکنی میبینی بچه ای که دوروز پیش حرف نمیتونست بزنه حالا چه چیزای عجیب غریبی میگه

نسیم 24 مرداد 1401 ساعت 05:50

هزار ساله باشه پنگوئن عزیز
ماشالا بهش که اینقد شیرین آلمانی حرف میزنه

فدای تو بشم نسیم جانم
مرسی عزیزم

ربولی حسن کور 23 مرداد 1401 ساعت 20:40 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
امیدوارم علی الحساب فارسی یادش نره
حالا تا آب گازدار و انتخاب اسم!

سلام
میدونید من روی این موضوع حساسم که فارسی صحبت کنه ولی میبینم نمیتونم زیاد بهش فشار بیارم چون وقتی نصف روزش رو با دوستا و مربی هاش با یه زبون دیگه حرف میزنه ( و این موضوعم خیلی مهمه که اونجا هم بفهمه اونا چی میگن و بتونه باهاشون ارتباط برقرار کنه ) و این داستان تا وقتی بزرگ بشه هست واقعا کاری از دستم برنمیاد به جز اینکه خودم و همسرم باهاش فارسی حرف بزنیم و ما فعلا به همین بسنده کردیم که فقط بفهمه ما چی میگیم !

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد