یک دوستی داریم که خیلی ساله اینجا زندگی میکنن و وقتی بچه بودن اومدن اینجا و پدر و مادرشون از نسل پناهندگان بودند . اینجا درس خوندن و دانشگاه رفتن و سرکار اما بیشتر دوست هاشون ایرانی ان و خیلی خوب فارسی حرف میزنن . چند روزی بود که سین به من زنگ میزد ‌و میگفت من با یک خانم ایرانی آشنا شدم و دلم می‌خواد شما هم با هم آشنا شید و از این صحبت ها . یک روز بالاخره یک قرار گذاشت با این خانم و همسرش ( که آلمانی بود ) و من و همسرم و خودش و همسرش . رفتیم نشستیم یک قهوه خوردیم و یکم با هم آشنا شدیم . اما نقطه ی عطف این جلسه ی معارفه جایی بود که من از سین پرسیدم که حالا شما چطوری با هم آشنا شدید ؟ و سین تعریف کرد که : 

میدونی که من هفته ای یک بار میرم اون استخره (و یک توضیح سراسر بی ربط هم بدم که استخر مذکور از جمله لاکچری ترین جاهاییه که من تا حالا توی عمرم دیدم و ایشون هفته ای یک بار میره اونجا !) ، یک روز هم رفته بودم اونجا که ایشون رو ( اشاره کرد به همسر اون خانم ) اونجا دیدم و با هم آشنا شدیم و من گفتم که ما فارسی حرف می زنیم و ایرانی هستیم و اونم گفت عه چه جالب همسر منم ایرانیه و شماره ی منو گرفت که بده به همسرش و اینطوری با هم آشنا شدیم ..

یعنی من با همه ی ادعایی که در زمینه ی روشنفکری دارم از شنیدن این داستان چند دقیقه ای قفل بودم ! اصلا این داستان به نظرم یک جاش خیلی غیرعادیه که یک خانمی توی استخر با یک آقایی آشنا بشه و بعد اونجا شمارشو بده به اون آقا تا اون بده به همسرش و بعدم با هم دوستای خیلی خوبی بشن ! 


حالا این خوبه . مدیر بالادستی میشاییلا اسمش آرنولف هست که بعضی روزهای هفته میاد محل کار ما . با میشا هم رابطه ی تنگاتنگی داره . بعضی روزها میشا میاد و میگه وای خیلی اعصابم خورده و چرا اینطوری شده و اونطوری نشده . بعد آرنولف بهش میاد میگه لباساتو بپوش بریم یک راهی بریم یکم هوای آزاد تنفس کن تا یک راه حلی پیدا کنیم . بعد من اینا رو می بینم که دوشادوش هم میرن بیرون و بعد برمیگردن و میرن سرکارشون . شما شاید باورتون نشه ولی اینم برای من قفل بود . حالا اینقدر این صحنه رو دیدم که یکم قفلش برام باز شده ! 


من فهمیدم این سطح از قفل بودن توی من هم به آخوندا برمیگرده و بخاطر همین هم به اونا فحش میدن ! از بس که این همه سال توی مغز ما چپوندن که هر زن و مردی که با هم رابطه دارن بخاطر یک منظوره و تهش به همون منظور میرسه ! یعنی روابط انسانی رو خالی از معنی کردن و روابط سالم بین آدم ها رو با جنسیت زده کردن ازمون گرفتن . سالها اینو کردن توی مغز ما که هر زن و مردی یک جا تنها باشن نفر سوم شیطانه که این دو تا رو میندازه تو بغل هم ! یعنی تمام رفتارهای آدمها به جنسیت شون مربوطه و از روی غریزه و برای رفع اونه . یک طوری که من که اینقدر با خودم ادعا دارم هیچ وقت تحت تاثیر اینا نبودم تعجب می‌کنم که زنی با مردی توی استخر صحبت کرده و شمارشو بهش داده یا مدیر من که زنه با مدیر بالادستیش که مرده وسط کار برن با هم قدم بزنن که ذهنشون فِرِش شه ! 

درنتیجه با عرض پوزش تنها چیزی که به عنوان جمع بندی به ذهنم میرسه اینه که ؛

نه این وری نه اون وری 

.._..._..._رهبری !  

نظرات 9 + ارسال نظر
زری.. 13 آذر 1401 ساعت 15:13

و‌میدونی قسمت بد ماجرا چیه؟ واقعا هم ذهن‌ها را خراب و منحرف کرده اند! همه ی ما در درون خودمون به این باور داریم که بذار ببینم طرف نخ نده! اگر نخ داد من پی نخ دادنش را بگیرم یا نگیرم :)) واقعا با اینهمه ذهن داغون که برای ما درست کردند حقشون این شعارهاست

اره متاسفانه اینقدر روابط ما رو محدود کردن که با این چیزا همیشه درگیریم
همه ی این فحش هایی که این مدت همه دادن حقشونه !

SK 12 آذر 1401 ساعت 19:20

نگاه ملاها و جمهوری اسلامی به این قضیه هم اشتباه بنیادی هست و نگاه مطلق شما که این بین هیچ خیانت یا اتفاقی هم نمی افته غلطه، تازه درصدش رو هم بالاتر می بره و این از آمار خیانت و طلاق مشخصه و خب همان شعار شما :-)))

خیانت توی ایران و با رعایت همه ی مسائل اسلامی هم اتفاق میفته و حتما اینجا و هرجای دیگه هم اتفاق میفته . حرف من این بود که ربطی بین داشتن حجاب یا ارتباط داشتن یا نداشتن زن و مردا و خیانت و سکس نیست و اینا چیزای بی ربطی رو بهم ربط دادن و مغز ما رو هم شُستوندن

لیمو 12 آذر 1401 ساعت 06:15

جمع بندی آخر 10/10
+ منم دیدم شبیه رعنا جانه. وقتی یکی بهم تذکر میده بیشتر به این فکر میکنم که مگر همسرش چقدر موجود بیماریه که این میترسه بنیان خانواده به همین راحتی سست بشه.

قربونت
والا من نمی‌دونم بنیان خانواده های اینا از چیه ولی به نظرم اونی که با دیدن مو و بقیه جاهای بقیه اینقد افسارش پاره میشه رو باید ول کرد بره پی زندگیش .نه اینکه بخاطر مریضی اون بقیه رو ارشاد کنی !

Parisa 11 آذر 1401 ساعت 17:12

وای خدای من ،اینا در وجود تک تک ما یک گشت ارشاد و یک ملا کاشتند که در نبودشون به ما تذکر بدن.

دقیقا دقیقا !
خدا لعنتشون کنه

سما 11 آذر 1401 ساعت 13:22

فقط شعار اخرتتت!!!

دیگه در حد همین شعار از دستم برمیاد

shirin 10 آذر 1401 ساعت 19:50

میگن مشاهده کننده جنس مشاهده شونده را معین میکنه. الان که دارم اینها رو مینویسم بیرون همه دارن شعار میدن مرگ بر دیکتاتور و ...
تغییر میکنه بزودی خیلی چیزها.

شیرین جانم همین که این صداها اینقد بلند شده که همه دارن میشنون یعنی تغییر به زودی اتفاق میفته

رعنا 9 آذر 1401 ساعت 21:31

سلام
جالبه که من وقتی اینا رو می دیدم، از همون اولش هم، تعجب نمی کردم. اصلا یه طوریه برخوردشون، نگاهشون، رفتارشون که به نظر خیلی عادی میاد که یه زن و مرد همکار، همکلاسی، همسایه... با هم دوست باشند ولی هیچ خیانتی در کار نباشه. نمیدونم منظورم رو درست گفتم یا نه. مثلا توی دانشگاه می دیدم که دختره با تاپ و شورت میشینه کنار همکلاسی پسرش توی محوطه دانشگاه روی چمن ها و درس می خونند یا حرف می زنند. اصلا به ذهنم نمیرسه که اینا حتما رابطه ای با هم دارند. انقدر که رفتارشون دوستانه و عادیه. در حالی که همون لحظه اگر تصور کنم که این دختر و پسر ایرانی هستند، پیش خودم می گم حتما یه چیزی بینشون هست! دلیلش حتما همینه که نوشتی، انقدر که تو گوش ما این چیزا رو خوندند و از بچگی ما رو از جنس مخالف جدا کردند. حتما دیدی که اینجا بچه و مادر و پدر و مادربزرگ و پدربزرگ با هم میرن استخر، شنا می کنند، بازی می کنند. این بچه از اول زن و مرد رو با هم می بینه و جنس مخالف براش موجود عجیب و پیچیده و مرموزی نیست من که فکر می کنم مردان ما هم باید ناراحت باشند از این توهینی که بهشون میشه و (با عرض معذرت از آقایون) موجودی بیمار و وحشی معرفی میشن که زن ها باید خودشون رو ازشون بپوشونند و بهشون نزدیک نشن و باهاشون تنها نباشند! البته اینم بگم که با وجود همه سخت گیری ها نسل جدید دختر و پسر ها توی ایران راه خودشون رو تا حدی پیدا کردند و واقعا نسبت به زمان ما تغییر کردند. دختر و پسرهایی هستند که فقط دوست هستند و مرز دوستی و تعهد رو می دونند.

سلام رعنا جون
آره دقیقا و جالبه من خیلی این تصویر رو دیدم که مثلا یک گروه نوجوان هستن که یکی بین شون دختره و بقیه پسرن و من می دیدم اینقد رفتار اینا عادی بود که اصلا حس نمیکردی اون دختره اون وسط با بقیه فرق داره . بعد من اصلا همچین تصویری رو که تو ایران ندیدم ! بعد به ما یه جوری فهموندن که اگه همچین چیزی بین ما بشه دختره توسط پسرا خورده میشه حتما ! متاسفانه دقیقا مثلا تو همین موضوع ساده که گفتم همون قد که به زن داره توهین میشه به مردا هم میشه. اصلا زن و مرد تو این فرهنگ کلا دو تا موجودن که اگه به هم برسن تهش یا خیانته یا س.ک.س !
اره الان خیلی عوض شده همه چی ‌و برای نسل جدید خیلی چیزا حل شده و نگاهشون مثل همه ی آدم های دنیاس

سلام
یاد دوران اینترنی افتادم
یک سری دختر و پسر تقریبا هم سن و سال که چندین ماه با هم شیفت دادیم و واقعا مثل خواهر و برادر بودیم. البته یک زوج هم پیدا کردیم
یک شب یکی از برادران پرستار که ریشش سفید شده بود و در آستانه بازنشستگی بود وقتی دید من و یکی از خانم دکترها (تصادفا همون دختری که توی اینترنی ازدواج کرد) با هم رفتیم و توی اورژانس نشستیم بدون هیچ دلیلی اومد و نشست اونجا و از ساعت دو تا هشت صبح که ما اونجا بودیم او هم همون جا نشست و چرت و پرت گفت و بعد هم رفت!

سلام 
مرسی خاطرتون واقعا جالب بوده طرف فکر کرده اون وقت شب حتما باید باشه وگرنه قطعا یه اتفاق ناگوار میفته !!
این همه بیکار که سرشون تو زندگی و روابط بقیه و نوع پوشش بقیه و .. است اگه مشغول یک کار مفید میشدن تو این چهل و اندی سال ، الان ما هم کشور پیشرفته ای بودیم !

Joy 9 آذر 1401 ساعت 14:44

من عاشق جمع بندیتم

دیگه ببخشید بی ادبی هم شد ولی جور دیگه ای نتونستم جمع بندی کنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد