مدتیه که دسترسی من به اینجا با مشکل مواجه شده . با اینترنت وای فای که اصلا نمیتونم بلاگ اسکای رو باز کنم و این رو با اینترنت محل کارم هم امتحان کردم و با اینترنت گوشیم هم سرعتش خیلی کنده . با این مشکل  تقریبا دو سه هفته است مواجه شدم و نمی‌دونم داستان چیه . اگه کسی میدونه ممنون میشم به من بگه .

 آخرین روزهایی که پرشین بلاگ بودم هم با همین داستان مواجه شدم . روزهای متوالی دسترسی به وبلاگم نداشتم . بعد ایمیل زدم و هیچ جوابی نگرفتم . یک روز هم پا شدم ‌و زنگ زدم به پرشین بلاگ ! شاید شما باورتون نشه ولی پرشین بلاگ شماره داشت و من زنگ زدم و یک آقایی جواب داد و من بهش گفتم که من چند روزه به وبلاگم دسترسی ندارم و اونم گفت درست میشه ایشالا ! بعد من با یک حالت سمجی گفتم کی درست میشه ؟ و اونم گفت معلوم نیست . همونجا هم حس کردم این پرشین بلاگ هم مثل سایت همسر منه که کلا خودش بود و خودش ولی مثلا وقتی یکی زنگ میزد و یک سوال میپرسید همسر من در جواب میگفت : اجازه بدید ما با بخش مالی صحبت کنیم بهتون خبر میدیم ! سایت همسرم مربوط به کارهای هنری بود و از همه خنده دارتر این بود که یک روز یک نفر زنگ زد و گفت ما یک مراسم تقدیر از هنرمندان قراره برگزار کنیم و جایزه مون رو میخوایم بدیم به استاد فرشچیان . شما شماره شونو دارید ؟! و همسر من گفت نه نداریم ! بعد گفت ایمیل یا هیچ یا راه دسترسی ای بهشون ندارید ؟! خدا میدونه که ما بابت این تلفن چقد مسخره شدیم ! حالا این پرشین بلاگ هم یک طوری بود که انگار اصلا هیچ در و پیکر درستی نداشت و بعد من زنگ زده بودم و شاکی که چرا وبلاگ من باز نمیشه !! 

حالا بهرحال این همه داستان سر هم کردم که بگم اگه اینجا هم داره همون مسیر رو میره که خوبه از الان بدونم . البته بدونم هم اتفاق خاصی نمیفته چون حوصله دوباره وبلاگ درست کردن و امتحان کردن یک سرویس دهنده ی دیگه رو ندارم . احتمالا برم تو کنج عزلت خودم و تا آخر عمر فقط رو کاغذ بنویسم . یا یک نامه بنویسم و بفرستم به چند تا آدرس ناشناس و هرکی جواب داد شروع کنم به نوشتن برای همون نفر . تازه جدیدا متوجه شدم اینجا هیچ امکان بک اپ گرفتن هم نداره ! 

جدا یکی از موقعیت های واقعا تراژیک‌ زندگیم پاک کردن وبلاگم یا از بین رفتنش به هر نحوی یا عدم دسترسی من بهش به هر نحوی ایه و فقط میخواستم بگم پیشاپیش از اینکه ممکنه همچین اتفاقی برام بیفته ناراحتم . 


نظرات 8 + ارسال نظر
لیمو 13 دی 1401 ساعت 07:22 https://lemonn.blogsky.com/

از اینکه بابت این کمترین حق های زنده بودن باید اذیت بشیم غمگینم :((
همه ش باید به تمام احتمالات عدم زیستن عادی فکر کنیم.

میدونم چطوریه و میدونم چقدر اوضاع بدتر شد به جای اینکه بهتر بشه

منجوق 11 دی 1401 ساعت 07:15 http://manjoogh.blogfa.com

اینترنت ملی بشه دیگه فیلتر شکن معنی نداره یعنی کابل خلیج فارس رو قیچی میکنن.
تو وبلاگم که گربه نیست. گربه ها تو خونم هستن

بالاخره یه راهی پیدا میشه . با استارلینک یا یه چیز دیگه بالاخره میتونین وصل شین
منظورم این بود که بعد مثه تو نمیتونم بنویسم دیگه

منجوق 10 دی 1401 ساعت 09:42 http://manjoogh.blogfa.com

بلاگ اسکای هفته پیش دچار مشکل بود فقط همین رو بگم که سرورهاش داخل ایرانه و هر اتفاقی ممکنه بیافته مثلا اگر اینترنت ملی بشه ممکنه که دیگه اونهایی که بیرون ایرانن بهش دسترسی نداشته باشن بهتره به فکر بک آپ باشی. این مشکل برای ما بلاگفایی ها هم هست چون سرورهاش ایران نیست اگه اینترنت ملی بشه ما هم دسترسیمونو از دست میدیم خوب اونوقت من و تو میتونیم وبلاگامونو عوض کنیم تو بشو منجوق من بشم لیمو

عجب … خوبه . البته شما میتونید با فیلتر شکن وصل شید ولی من فک نکنم کلا بتونم وصل شم خبر ناراحت کننده ای بود
من با این ترسی که از همه ی حیوانات دارم فک نکنم هیچ وقت بشم منجوق

من فعلا ایمیلم را میگذارم.

مرسی اقای دکتر
به همین زودی که دسترسیم قطع بشه بهتون ایمیل میزنم و ادرستونو می گیرم

جان دو 10 دی 1401 ساعت 00:06 https://johndoe.blogsky.com/

سلام
جالبه این مشکل رو هم یکی دوتا از وبلاگ‌نویسان هم داشتند و همه هم مربوط به وبلاگ نویسان خارج از ایران بوده. (حدس می زنم سرورهای اصلی ‌اش رو که خارج از ایران بوده به داخل ایران انتقال داده)
یه وب سایتی هست به اسم http://web.archive.org
که نسخه آرشیوی از هر وب سایتی رو نگه می‌داره، از فرایند ثبتش بی خبرم، یعنی تا حالا به خاطر فیلتربودنش تست نکردم اما امتحان کنید شاید بتونید وبلاگ تون رو توش ثبت کنید و وقتی هم بلاگ‌اسکای پرید باز نوشته هاتون در دسترس باشه، (یه جور بکاپ) و شاید هم تونستید احتمال 50/50 وبلاگ‌ قدیمی‌ تو پرشین بلاگ رو هم تو این وب سایت پیدا کنید.

سلام ممنون از اطلاعات تون. فکر میکنم قبلا هم تلاش کردم از این وب سایت به مطالب وبلاگ های قبلیم دسترسی پیدا کنم و به جز یکی دو تا مطلب متاسفانه چیز دیگه ای پیدا نکردم . ولی اینکه باید توش وبلاگ و ثبت کنم تا بتونه بک اپ بگیره رو نمیدونستم . بهرحال ممنون از اطلاعاتتون حتما امتحان میکنم

زری.. 9 دی 1401 ساعت 18:01

آره خب حتما جواب میدم:))))

لیمو جان یک روز تو هفته گذشته وبلاگهای بلاک اسکای باز نمیشد، اما از اون به بعد دیگه بدون هیچ مشکلی باز میشه، البته همیشه بدون فیلترشکن بودم.

باعث خوشحالیم میشه
هووم نمی‌دونم چرا برای من اینطوریه .. شاید چون آیدی ایران نیستم .. عجیبه با وای فای که اصلا دسترسی ندارم و با نت گوشی هم خیلی کنده

سلام
میخواین آدرسهامونو برای هم بفرستیم؟

سلام
با کمال میل

زری.. 9 دی 1401 ساعت 07:36

یا یک نامه بنویسم و بفرستم به چند تا آدرس ناشناس و هرکی جواب داد شروع کنم به نوشتن برای همون نفر.
در این مورد من با کمال میل داوطلبم:))

عزیزم منم با کمال میل داوطلبم . بعد توام باید به نامه هام جواب بدی
زری جان تو میخوای بلاگ اسکای و باز کنی مشکل نداری ؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد