چقدر عجیبه که ده روز دیگه عیده و من هیچ حسی ندارم . آخه من ازون دسته آدم هام که ارادت خاصی به عید نوروز دارم و قشنگ بهش معتقدم . شاید چون اینطوری بزرگ شدم که همیشه عید نوروز یک مناسبت خاص بود . همیشه برام لباس نو میخریدن . مامانم برای خودمون و همه ی فامیل سبزه مینداخت ( و میندازه ) ، سبزی پلو با ماهی میخوردیم و خلاصه تمام مناسک رو به جای میاوردیم . منم به همین مناسبت همیشه ذوق داشتم برای سال جدید و اومدن بهار تازه . نمیدونم چرا امسال حس خاصی ندارم . شاید چون هوا شبیه اول بهار نیست . شاید چون اطرافم هیچ حس و حالی از عید نیست . ولی من از سال قبل برای عید مرخصی گرفتم . وقتی به همکارام میگم که ۲۱ مارس سال نوی ماست با تعجب میگن که تا حالا همچین چیزی نشنیدن و من تازه فهمیدم ما چه جمعیت کوچکی در جهان هستیم . خب عرب زبان ها از ما خیلی بیشتر هستن که عید فطر رو جشن میگیرن . حتی سال نوی چینی ها هم نزدیک کریسمسه و اکثر دنیا هم کریسمس رو جشن میگیرن . اینه که تاریخ به این غیر رندی برای جشن گرفتن سال نو برای اینها عجیبه . ازون عجیب تر اینه که ما میخوایم بریم سفر . انگار که تو ایران هستیم و سیزده روز عید رو تعطیلیم و باید که بریم سفر ! چون به هرکی میگم برنامه سفر داریم میگه هنوز که هوا یکم سرده . ولی ما چنان که تو ایران جشن می گرفتیم برنامه ریختیم که بریم مسافرت و تنها چیزی که در حال حاضر حس سال نو رو بهم میده همین سفره . برای پنگوئن توضیح میدم که هفته ی دیگه سال نوی ما ایرانی هاست و براش کلی توضیح میدم که قراره چیکار کنیم و سبزه ای که انداختم رو بهش نشون میدم ولی بعید میدونم که دقیقا بفهمه چی دارم میگم . براش لباس نو می‌خرم و وقتی میگه بده بپوشمش میگم که نه ! این لباس برای سال نوئه ! 

چند روز پیش بیدار شد و گفت : امروز سال نوئه ؟ گفتم نه هفته ی دیگه اس . بعد گفت : ما میریم ایران ؟ گفتم : نه میخوایم بریم ایتالیا ! و خودم فکر کردم که عجب تناقضی ! و چرا همه چیز برای این بچه اینقدر پیچیده است . قراره چیزی رو جشن بگیره که اصلا نمیدونه چیه و هیچ فضایی هم ازش دور و اطرافش نمی بینه و فکر میکنه حالا که مرتبط با ایرانه پس ما میریم ایران و بعد میبینه ما میریم یک جای دیگه و عید ایرانی رو اونجا جشن میگیریم ! 


حالا که فکر میکنم با همه ی سردی هوا و دهن کجی جهان به سال نوی ما ! خوشحالم که داره بهار میاد . خوشحالم که عید میشه . خوشحالم که توی یک لحظه همه کنار هم میشینن و برای هم چیزهای خوب میخوان . خوشحالم که ما داریم میریم سفر و خوشحال عالم میشم اگه آب و هوا هم باهامون همراهی کنه . خوشحال تر میشم اگه تو این سال جدید کمی از تنبلی خودم کم کنم و یکم بیشتر ورزش کنم . نمیدونم این لش کردن جلوی تلویزیون چه لذتی داره که هیچی رو نمیشه جایگزینش کرد و با هیچ انگیزه ای هم نمیشه یک کار مفید دیگه ای کرد ؟! در چشم انداز جدیدم برای سال نو امیدوارم راهی برای تنگ کردن ماتحتم پیدا کنم چون خدا شاهده از اول زندگیم دنبالشم و هنوز راهشو پیدا نکردم ! اگه این مهم تحقق پیدا کنه و یک چند تا مهم دیگه هم به وقوع بپیونده واقعا آدم خوشبختی میشم . ولی چون میدونم هیچ مهمی قرار نیست همینطوری تحقق پیدا کنه همچنان مثل هرسال جون میکَنم و با امیال گشادانه ام می جنگم ! به امید روزی که آدم تنبلی نباشم و صبح ها پنج صبح بیدار شم و همش ورزش کنم و کتاب بخونم و یوگا بکنم و تولد همه یادم بمونه و یادم نره جویای احوال همه باشم و همش سکنات فاطمه زهرایی داشته باشم و یک مامان ایده آل برای پنگوئن باشم و یک همسر ایده آل برای همسرم ! و جلوی تلویزیون هم لش نکنم و شب ها ساعت ده شب بخوابم ! 


نظرات 8 + ارسال نظر
نسیم 22 اسفند 1401 ساعت 09:01

به به
خوش بگذره سفر جیگر

فدات شم نسیم جان مرسی عزیزم

لیمو 21 اسفند 1401 ساعت 18:49 https://lemonn.blogsky.com/

اگر راهی برای تحققش پیدا کردی به من هم حتما بگو خصوصا اون بخش به یاد آوردن تاریخ تولدها رو

نیس دیگه .. متاسفانه راهی نیست باید یادداشت کنی تو تمام تقویم های موجود

Shirin 21 اسفند 1401 ساعت 12:54

چقدر خندیدم، بامزه نوشته بودی
هفت سین رو هم براشون توضیح بده ببینیم عکس العملشون چیه

توضیح دادم عکس العمل خاصی نداشتن براشون جالب بود ولی کلا همونطور که من نسبت به اینکه مثلا اینا از اول ماه دسامبر هفته ای یک شمع روشن میکنن و تا اخرش میشه چهار تا شمع و ازین چیزا زیاد عکس العمل ندارم می پذیرم اگه اینام خیلی شگفت زده نشن از مراسم ما

زری.. 21 اسفند 1401 ساعت 01:58

من هم هیچ دل و دماغی ندارم، شاید یه جارو برقی بکشم قبل سال تحویل :( هنوز هم بنظرم قدیمی ها دل و دماغشون بیشتر از ماست! مامانم و مادرشوهرم خونه تکونی کردند! و من با دهان باز نگاهشون میکنم که چطور اینقدر انگیزه دارند!؟ بنظرم صفت پیرشدن برای این بیخوصلگی درست نیست. آفرین خوبه! سفر را برو:)
و اون دعاهای پایانی انتهای پست:))) هر که داره امین میگه، یه دونه هم برای من بگه:)))(

زری جون من خودم تا وقتی ایران بودم به معنی واقعی کلمه خونه تکونی میکردم خیلی هم با عشق البته دل و دماغ اونا بیشتر از ماست و آره این پیر شدن نیس چون من از وقتی یادمه همینطوری تنبل بودم
من برات یک آمین عمیق میگم زری جون

مری 20 اسفند 1401 ساعت 22:47

چرا یک سفر ایران نمی آیید برای تعطیلات عید

نمیدونم .. راستش انگیزه ای ندارم متاسفانه

شادی 20 اسفند 1401 ساعت 11:11 http://setarehshadi.blogsky.com/

اینکه جهان نمی‌دونه عید ما کی هست و تاریخش رند نیست باعث تاسف برای اوناست چون به نظر من عید و سال نوی ما در بهترین وقت ممکنه و تقویم ما با طبیعت و شروع فصل در هماهنگی زیبایی قرار گرفته.

اره عزیزم عید ما در بهترین وقته و تقویم مون هم بسیار دقیق و منطبق بر طبیعیته ولی متاسفانه ما فقط از خودمون فقط مسائل سیاسی تو منطقه و مسایل ایدئولوژیکی و جنگ با اسرائیل رو نشون دنیا دادیم تا میگی ایران یاد اینا میفتن و هیچ پیش زمینه ی دیگه ای هم ندارن و بدتر ازون اینکه فکر میکنن ما هم مثل عربها آخرین روز ماه رمضان رو جشن میگیرن !

شادی 20 اسفند 1401 ساعت 11:08 http://setarehshadi.blogsky.com/

لیمو جان زیاد نگران نباش بچه های ما هم که ایران هستیم اصلا ذوق و شوق عید رو مثل زمان ما ندارن، هرچی هم می خوام جو بدم بهشون فایده نداره، اصلا تو یه عالم دیگه ای هستن. اگرم ذوقی داشته باشن برای تعطیلاته وگرنه لباس نو و عیددیدنی و هفت سین و .... هیچی.
امسال که دیگه نور علی نوره و خودمون هم دل و دماغ نداریم.

متاسفانه شادی جان همینطوریه . من پارسال با خیلی ذوق و شوق اومدم ولی اصلا اونجا هیچ خبری نبود . من سال قبلش اینجا بودم و سال قبل ترش کرونا بود و وقتی به قبل این دو سه سال فکر میکنم به نظرم خیلی همه چی پرشور تر بود الان متاسفانه بخاطر مسائل اقتصادی همه درگیرن و دیگه شور و شوقی نمونده

ربولی حسن کور 20 اسفند 1401 ساعت 10:38 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
سال نو پیشاپیش مبارک
ایتالیا هوا از آلمان گرمتره امیدوارم بهتون خوش بگذره و ما را هم از سفرنامه بی نصیب نگذارین.
به همکارانتون بگین به این میگن سال نو که اول بهاره نه سال نو شما که چله زمستونه!

آقای دکتر هوا گرمتره ولی اون گرمای مدنظر من نیست هنوز
خیلی براشون توضیح دادم که ما چه تقویم بی عیب و نقصی داریم و چه سال نوی زیبایی داریم و ازین حرفا ولی خب بهشون حق میدم یک عمری چله زمستون جشن گرفتن براشون غریبه یکی این وقت سال جشن بگیره
سال نوی شما هم پیشاپیش مبارک باشه سال خوبی براتون آرزو میکنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد